עימות נוסף? ישראל תקים חומה בגבול לבנון

בישראל חוששים שחיזבאללה יבחר להסלים את המצב בגבול הצפון עם תחילת בניית חומה בגבול. בין החששות שעלו: צלפים של ארגון הטרור יפגעו בעובדים של מערכת הביטחון (צבא וביטחון)

הגבול בין ישראל ולבנון (צילום: Nati Shohat/Flash90)

בצל ההתחממות בגבול הצפון בין סוריה לישראל, בחודש הבא תתחיל מערכת הביטחון בהקמת חומה בקטעים שונים על גדר המערכת בגבול לבנון. הצפי הוא שחיזבאללה ינסה לשבש את העבודות ויעמיד צלפים שיפגעו בעובדים על הגדר - כך דווח הערב בחדשות 2.

התקיפה הישראלית בסוריה אתמול (צילום: דובר צה"ל)

בישראל חוששים שחיזבאללה, שצבר בשנים האחרונות ידע וניסיון צבאי בלחימה בסוריה, יפנה את הניסיון שצבר בלחימה זו אל מול ישראל. הארגון אף החל בבניית יחידות - שיועדו לבצע מהלכים התקפיים כשבכוונתם לחדור לשטח ישראל ולהשתלט על ישובים, לאור החשש מאיומים אלה תוקם בשלב ראשון חומה בגליל המערבי סמוך לאזור חניתה ושלומי, וחומה נוספת תיבנה, סמוך למשגב עם, מטולה ומנרה.

במערכת הביטחון מעריכים כי חומה כזו לא תמנע כניסה של כוחות חיזבאללה לשטח ישראל, אולם תעכב אותם ותשבש את הפעילות ההתקפית המתוכננת לכאורה. במערכת הביטחון מסופקים אם חיזבאללה יבחר להסלים את המצב ולפתוח באש לעבר בוני החומה, או שיבחר שלא להגיב.

בתוך כך, המצב המתוח בגולן נמשך, היום שב ותקף צה"ל יעדים של צבא אסד, זאת בתגובה לזליגת פצצות מרגמה לרמת הגולן. אתמול (שבת) תקף צה"ל שני טנקים ועמדת ארטילריה של הצבא הסורי בתגובה לזליגתם של 10 פצצות מרגמה לישראל.

בעקבות האירועים צה"ל הנחה את החקלאים והמטיילים להתרחק מאזור קניטרה ועמק הבכא.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר