כמעט אסון

חייל נרדם בשטח אש: "נפלו לידו פגזי טנקים"

מחדל אבטחתי בתרגיל: חייל נרדם בשטח אש, והכוח המשיך בתרגולת מבלי לוודא שאף חייל לא נותר בשטח. החייל התעורר מקול הפיצוצים. "הוא ירה באוויר והתקשר למשטרה" (צבא וביטחון)

תרגיל צבאי, אילוסטרציה (צילום: דובר צה"ל )

מחדל בטיחותי חמור נרשם לפני כשבועיים בתרגיל של חטיבת הנח"ל ברמת הגולן. חייל נרדם בשטח אש במהלך תרגיל, וכמעו שנפגע מאש אימונים. בעקבות התקרית, הושתו עונשים חמורים על מפקדים וחיילים, קצין ושני חיילים נשפטו לשבעה ימי מחבוש, חייל נוסף נידון לחמישה ימי מחבוש וקצין נוסף ננזף נזיפה חמורה ונשפט לקנס כספי. בנוסף, ניתנה הערה פיקודית למפקד הגדוד ולמפקד הפלוגה.

במהלך התרגיל שהחל כ'יבש' (תרגול בלי שימוש באש חיה) בשטח אש ברמת הגולן, נרדם אחד החיילים בשטח. על היחידה הוטל להתחיל בתרגול לאחר סיום התעסוקה המבצעית וכחלק מתרגול שוטף של מעבר משגרה לחירום. על פי העדויות, אחד החיילים חש בעייפות ונשאר לישון בעומק השטח. בשלב זה, המשיכו החיילים לתרגיל 'רטוב' (תרגיל בו נעשה שימוש באש חיה) ושבו לתחילת הקו בו החל התרגיל הקודם בעוד החייל ה'עייף' נשאר לישון בשטח.

חלק מהחיילים סברו כי החייל הנעדר שב לבסיס לנוח ומפקדים אחרים סברו כי הוא נשאר במסגרת המחלקתית.

למרות ספירת החיילים, בה התברר כי החייל חסר החל, התרגיל ה'רטוב' בעוד שהחייל הנעדר ישן עדיין בתוך שטח האש. על פי עדויות של החיילים, הלוחם התעורר כששמע פגזים של טנקים מתפוצצים לידו, הסתתר בין הסלעים והחל לירות באוויר בכדי שיזהו אותו ויפסיקו את הירי.

רק כעבור כמה דקות ולאחר שהלוחם התקשר מהטלפון הנייד שלו למשטרה ולמפקדו, הבינו בגדוד את המתרחש והפסיקו באופן מיידי את התרגיל.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר