פחדו מחיסון

הילדה לא חוסנה, נדבקה בחיידק והתחרשה

בת ה-4 התחרשה ונפגעה מוטורית: "אם היו מסבירים לאותם הורים שחשוב להמשיך לחסן היינו במקום אחר. אני מקווה שאנשים ישמעו את הסיפור של הילדה הזו - וזה ישפיע" (בריאות)

אלי רוטמן | כיכר השבת |
אילוסטרציה (צילום: shutterstock)

כבר מספר ימים מאושפזת ילדה בת 4 בבית החולים שיבא, לאחר שנדבקה בחיידק פנוימוקוק, העלול לגרום לדלקת קרום המוח ולדלקות ריאות ואוזניים לילדים, אך במקרה שלה הוא כבר גרם לה לחירשות, בעיות מוטוריות ונזקים בלתי הפיכים אחרים.

בירור קצר שערכו בבית החולים עם הורי הילדה העלה, כי היא לא חוסנה כנדרש. בשל כך, אף הטיפול האנטיביוטי שהיא מקבלת בבית החולים נגד החיידק לא יחזיר את שמיעתה, נגרמו לה נזקים שחלקם בלתי הפיכים, ובהם חירשות ובעיות מוטוריות.

החיידק פגע בילדה בעת שביקרה עם משפחתה במדינת אזרבייג'ן. היא אושפזה מיד בבית חולים מקומי כשהיא במצב בינוני וקיבלה שם טיפול אנטיביוטי, לאחר מכן היא פונתה לשיבא, שם צפוי לה הליך שיקום ארוך.

ד"ר גליה ברקאי, מומחית לרפואת ילדים ולמחלות זיהומיות, סגנית מנהל מחלקת ילדים ב' בביה"ח ספרא בשיבא, מתארת ל'ישראל היום': "קיבלנו אותה עם סימנים קלאסיים של דלקת קרום המוח. בבדיקת נוזל של עמוד השדרה אבחנו שמדובר בפנוימוקוק. הילדה סובלת מירידה משמעותית בשמיעה באוזן אחת".

לדבריה, "היא סובלת גם מירידה קוגניטיבית ואבחנו פגיעה נוירולוגית משמעותית. קשה לדעת עד כמה ניתן יהיה לשקם אותה. היה חשש של ההורים להמשיך לחסן כי אחרי מנה ראשונה של החיסון היה לילדה חום", אומרת ברקאי בהתאם לתיאור ההורים כי בתם חוסנה בפעם הראשונה בגיל חודשיים, אך לא קיבלה את החיסונים שלאחר מכן.

"כרופאה אני מרגישה תסכול גדול, משום שזה מקרה שניתן היה למנוע. אם היו מסבירים לאותם הורים שחשוב ושניתן להמשיך לחסן היינו במקום אחר. אני מקווה שאנשים ישמעו את הסיפור של הילדה הזו וילדים שכמותה וזה ישפיע", היא מסכמת.

בישראל החלו לחסן נגד חיידק הפנוימוקוק כבר משנת 2010. החיסון ניתן בשלוש מנות - בגיל חודשיים, ארבעה חודשים ושנה, והוא מצליח להפחית את השימוש באנטיביוטיקה ואשפוזים של ילדים בשל דלקות אוזניים וריאות.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר