מגבה את רוה"מ

גפני נגד הסוכנות היהודית: "הם מאיימים על נתניהו?"

יו"ר ועדת הכספים ח"כ גפני זועם על החלטת הסוכנות לבטל ארוחה עם נתניהו בגלל 'מתווה הכותל' • "הם מאיימים עליו?", תהה והפתיע "מוכן לוותר על כל החוקים" • צפו בווידאו (בארץ)

ישי כהן | כיכר השבת |
(צילום: כיכר השבת)

יו"ר ועדת הכספים, חבר-הכנסת משה גפני, זועם על החלטת חבר הנאמנים של הסוכנות היהודית לבטל ארוחה שתוכננה להתקיים הערב (שני) עם ראש הממשלה בנימין נתניהו, בעקבות החלטת הממשלה להקפיא את 'מתווה הכותל'.

"אני לא מבין את הדבר הזה, מה הם מאיימים עליו?", אמר גפני בפתח הישיבה בכנסת, "הוא מקבל החלטה, אז חבר הנאמנים של הסוכנות יש לו החלטות פוליטיות, לכן הוא מבטל את הישיבה איתו? מה זה הדבר זה?".

גפני סיפר לנוכחים כי הגיש הצעה דחופה לסדר בנושא. "אני חושב שהכנסת צריכה לקיים דיון על זה, אי אפשר לבטל ישיבה עם ראש הממשלה בגלל שהוא קיבל החלטה בממשלה, זאת החלטה נכונה".

"אגב, שלא תהיה טעות", הפתיע גפני, "אנחנו מוותרים על חוק הגיור, מוותרים על מתווה הכותל, מוותרים על כל החוקים שיש", ומיהר להסביר: "הרי הכל מתחיל בזה שמגישים בג"צים. בג"ץ מפר לרעה את הסטטוס-קוו כל הזמן. למה אנחנו מגישים את החוק הזה? בגלל שאנחנו חוששים שבג"ץ הולך לפסוק או שהוא פוסק. אני מוותר על הכל".

כפי שדווח ב"כיכר השבת", חבר הנאמנים של הסוכונות עורך היום כנס בירושלים, ולנוכח החלטות הממשלה הוא שינה את תוכניות האירוח שלו כמחאה הפגנתית על "הכניעה לחרדים".

בקרב מארגני הכנס שררה מחלוקת בשאלה האם לבטל את הארוחה או לא. תחילה, בשעות הערב, החליטו החברים כן לקיים אותה במתכונת המתוכננת שכללה את אירוחו של ראש הממשלה. התפנית הדרמטית אירעה במהלך הלילה, ובבוקר כבר יצאה ההודעה כי הוחלט על ביטול הארוחה.

כזכור, מתווה הכותל אושר בממשלה כבר בתחילת 2016, אבל בלחץ המפלגות החרדיות הוא לא יושם עד כה - ואתמול אף הוקפא רשמית לקראת החלטת בג"ץ בעתירות שהוגשו בנושא.

אילי הון וחלק מהעסקונה היהודית בארה"ב, שבין השאר גם משתפים פעולה עם הסוכנות היהודית, דוגמת אייב פוקסמן, הביעו כעס ביממה האחרונה על כך שנתניהו נענה לבסוף לדרישה החרדית שנועדה למנוע דריסת רגל גוברת של הרפורמים והקונסרבטיבים במקום המקודש ביותר לעם היהודי.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר