מדיניות פייסבוק: לפרסם גם תכנים שמכחישים את השואה

פייסבוק הודיעה לח"כ מקלב כי תכנים המכחישים שואה ונחשבים לחוקיים במדינה שפורסמו בה - לא יוסרו מהפלטפורמה. "נפרסם דברים למרות שאינם נכונים" (חדשות, בארץ)

פייסבוק, אילוסטרציה (צילום: סרג' אטל פלאש 90)

מדיניות חברת פייסבוק ממשיכה לעורר סערה: מנהלת מדיניות חברת פייסבוק בישראל, ג'ורדנה קטלר, הודיעה כי פייסבוק תמשיך לאפשר פרסומים של תכני הכחשת שואה במדינות בהן הכחשת השואה אינה אסורה על פי חוק - כך עולה ממכתב ששיגרה קטלר ליו"ר ועדת המדע והטכנולוגיה של הכנסת, ח"כ אורי מקלב (יהדות התורה).

קטלר כתבה כי פייסבוק מכירה בכך שהכחשת השואה בישראל אינה חוקית ועל כן היא חוסמת גישה לתכנים אלו בישראל, אך עם זאת במדינות אחרות, הכחשת שואה תישאר בפלטפורמה, אף שמדובר בתוכן מטריד.

במכתבה הוסיפה קטלר וכתבה: "אף שאנו מתנגדים לדעות רבות שמובעות בפייסבוק, לרבות הכחשת שואה, אנו לא מסירים תוכן רק בשל היותו לא נכון. אנו מבינים שהמשמעות היא שלעיתים אנשים מעלים לפלטפורמה חומרים ותכנים שסותרים הוכחות היסטוריות ועובדתיות. עם זאת אנו מאמינים שפייסבוק מספקת פלטפורמה שמאפשרת לקהילה לסתור ולהתעמת אל מול מידע שקרי ובכך להילחם בהולכת שולל, בורות ושקרים".

עוד ציינה הנציגה: "אנו מאמינים שהסרת תכנים פרובוקטיביים או תפיסות שהן לא נכונות באופן בוטה, תורמת במעט להתגבר על בורות, במקרים מסוימים במקום הסרה וצנזור של תכנים, חשיפה וגינוי עצם קיומם של שקרים, קנאות וצרות אופקים - משמעותית יותר לקידום האמת".

במכתבה סייגה קטלר את מדיניות החברה ביחס לשואה וקטלגה את הדברים. היא הבהירה כי כל תוכן הלועג לקורבנות השואה או משבח את הרוצחים כמוהו כתוכן המעודד אלימות והוא יוסר - אך הוא שונה מתוכן המכחיש שואה, דבר המעיד על בורות ואף מעורר סלידה, אולם זהו חומר שיושאר בפלטפורמה. בפייסבוק הדגישו כי תוכן המסית לאלימות יוסר בכל מדינה בעולם ואף במדינות בהן הכחשת השואה מותרת על פי חוק.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר