ביטול 'מתווה הכותל'

יאיר לפיד: "נתניהו - ראש ממשלת הבובות של העסקנים החרדים"

לא רק לפיד, שתגובתו צפויה וחשפה שוב את פניו ביחסו לחרדים, גם ליברמן ובנט נכנעו ללחץ התקשורתי ומצטרפים לביקורת הגלויה לגבי מתווה הכותל וחוק הגיור • צפו (פוליטי)

אלי רוטמן | כיכר השבת |
ליברמן: "זו מדינת הלכה" (צילום:דניאל אליאור, ynet. תמונה ראשית, ארכיון: Yonatan Sindel/Flash90)

בישיבת ראשי הסיעות היום (שני) התייחסו בכירי המערכת הפוליטית לשתי ההחלטות הדרמטיות שהתקבלו אתמול לגבי מתווה הכותל והגיורים.

כזכור, מתווה הכותל עליו הוחלט לפני יותר משנה, שקבע את הרחבה הרפורמית ואת ניהול המקום לשביעות רצונן של הקבוצות הכפרניות, בוטל אתמול בממשלה, ובישיבת ראשי ביעות הקואליציה הוחלט לאשר את החוק המפקיע ביצוע גיורים בבתי דין פרטיים.

יו"ר יש עתיד ח"כ יאיר לפיד אמר בהקשר לכך: "הכותל הוא השריד האחרון של בית מקדש שחרב כי יהודים רבו עם יהודים. לא למדנו כלום. נתניהו הפך לראש ממשלת הבובות של העסקנים החרדים".

לדבריו, "רוב מוחלט של אזרחי ישראל מתנגד לשתי ההחלטות שעברו אתמול בממשלה. רוב מוחלט של אזרחי ישראל יודעים שאלו החלטות שנכפו על הממשלה בידי מיעוט בעזרת לוליינות פוליטית ותככנות פוליטית".

הוא אף תקף את שרי הממשלה מהבית היהודי שהצביעו בעד ההחלטות האלו ואמר: "הציונות הדתית קיבלה אתמול הודעה: הפסדתם! הרבנים שלכם סוג ב', הדתיות שלכם סוג ב', אתם לא כשרים מספיק. אתם רק חצי כשרים. והם שתקו".

בנט מסביר את עמדתו (מתוך פייסבוק)

יו"ר הבית היהודי שר החינוך נפתלי בנט מצידו פרסם סרטון בפייסבוק, בו הוא מנסה להבהיר את עמדו המפותלת בנושאים שעל סדר היום ולענות לביקורת של לפיד ושל החוגים הליברליים במפלגתו.

לצד זה הוא כתב את הדברים הבאים: "1. אני תומך בפשרת מנדלבליט; שגיאה לבטלה. 2. מאידך, בשונה ממה שמוצג, רחבת ישראל שהקמתי פתוחה לכולם ולא בוטלה. 3. צעקות שני הצדדים מופרזות".

גם שר הביטחון ויו"ר ישראל ביתנו אביגדור ליברמן התבטא לראשונה פומבית בנושאים הללו: "מדובר בכפייה דתית ובניסיון להפוך את מדינת ישראל ממדינה ציונית למדינת הלכה", אמר והוסיף, כי "הדברים האלה לא מקובלים עלינו".

"הגשנו ערר לוועדת השרים לחקיקה. אני מציע לנצל את פסק הזמן הזה לחשוב מחדש וקורא כך גם לחבריי בימין השפוי לחבור אלינו בנושא חוק הגיור. צריך לתת סמכות לרבני הערים להקים בתי דין לגיור. אני מזכיר שרבני ערים עד אמצע שנות ה-90 היו רשאים לגייר. במדינת ישראל חיים 350 אלף אנשים שהם לא יהודים לפי ההלכה, האם אנחנו רוצים להנציח את הבעיה או לפתור אותה?", סיים.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר