"לשקול חיסון נוסף"

מומחים: תלמידי ישיבה בסיכון גבוה ללקות במחלת החזרת

שיעור הלוקים השנה במחלה הוויראלית, שעלולה לגרום ללקויות קשות, הוכפל השנה בכמעט 7(!) אחוזים, וכעת מגלים המומחים את הסיכון הגבוה לבני הישיבות - וגם מנמקים ומתריעים גלויות (חרדים)

אלי רוטמן | כיכר השבת |
השהייה בפנימיות מגבירה את הסיכון. אילוסטרציה, למצולמים אין קשר לכתבה (צילום: Nati Shohat/FLASH90)

נתונים רשמיים של משרד הבריאות הנחשפים היום (שני) מגלים קפיצה של יותר מפי 6.5 בשיעור התחלואה במחלה הויראלית 'חזרת', שאף עלולה במקרים נדירים לגרום אף לפגיעה מוחית, עיוורון וחירשות, וכן מי בעיקר עלולים ללקות בה.

במאמר שמפרסמים המומחים, הפרופסור איתמר גרוטו מנכ"ל משרד הבריאות, וד"ר אמיליה אניס ראש היחידה לאפידמיולוגיה במשרד הבריאות, נטען בבירור: "בסיכון מוגבר נמצאים תלמידי ישיבה, ואלה המתגוררים במעונות סטודנטים, שם סכנת התפשטות הנגיף היא הגבוהה ביותר".

השוואה של נתוני משרד הבריאות, כפי שפורסמה ב-ynet, מעלה את העובדה הבאה: נרשם זינוק משמעותי במספר החולים במחלה, כשבין ינואר ליוני השנה חלו בחזרת 121 ישראלים, בעוד רק 18 אנשים חלו במחלה בתקופה המקבילה בשנה שעברה ו-35 בשנה שקדמה לה.

חיסון. אילוסטרציה (צילום: פלאש 90)

יתכן והמספרים האמיתיים גבוהים בהרבה, וההערכה היא, כי מציאות זו התרחשה משום שיעילות החיסון נחלשה בשנים האחרונות, לאחר שצצו תתי זנים העמידים לחיסון המקובל. יצויין, כי מרבית מקרי ההדבקה נרשמו במחוז ירושלים, שידע בעבר התפרצויות ויראליות, כך על פי הדיווחים שהגיעו למשרד הבריאות.

לדברי המומחים במאמר, "זן חדש של נגיפים החל לצוץ, ויש לשקול מתן חיסון דחף נוסף לאוכלוסיות בסיכון אלה". במגפה הנוכחית, כפי שהיא מוגדרת, עדיין לא ברור כמה מהלוקים במחלה לא היו מחוסנים נגד חזרת, אותו מקבלים בישראל בשתי מנות - בגיל שנה ובגיל 6.

תסמיני ההידבקות בנגיף - החודר למערכת הנשימה ולבלוטות הלימפה, מתרבה בתוך 12 עד 25 יום ופורץ לזרם הדם ומתחיל להדביק איברים נוספים: סימפטומים דמויי שפעת, בהם כאבי שרירים, כאבי ראש, נזלת, ירידה בתיאבון ועליית חום הגוף. אצל 30 עד 40 אחוזים מהחולים תתרחש דלקת של בלוטות הרוק, בדרך כלל בצד אחד של הלסת שתתנפח, והיא תלווה בכאבי אוזניים או כאבים בזווית הלסת התחתונה.

כאמור, במקרים נדירים עלולה להתרחש דלקת מוחית, חירשות, דלקת של הלבלב או של אזורים רגישים אחרים תוך פגיעה משמעותית ומהותית.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר