חברת דן תרכוש 330 אוטבוסים חדשים בעלות 360 מיליון שקלים

חברת דן תרכוש 330 אוטובוסים חדישים המהווים יותר מרבע מצי הרכב שלה. האוטובוסים יחליפו אוטובוסים בני 15 שנה ויותר. עלות החלפת הצי נאמדת בכ-360 מיליון שקלים (רכב)

דניאל הרץ | כיכר השבת |
(צילום: יוסי זליגר, פלאש 90)

מצעירים את צי האוטובוסים של חברת דן. משרד התחבורה הגיע לסיכום עם חברת דן, על רכישה מיידית של 330 אוטובוסים חדישים, בעלות של כ-360 מיליון שקל שנועדו להחליף את האוטובוסים הישנים של החברה. כך הודיע היום (ב') שר התחבורה והמודיעין, ישראל כץ.

השר כץ ציין כי מדובר ברכש אוטובוסים הגדול ביותר שבוצע בחברת דן מאז ומעולם, המהווה יותר מרבע מצי הרכב של החברה, העומד על כ-1,250 אוטובוסים.

בימים הקרובים צפויה חברת דן לפרסם הליך תחרותי פומבי לאספקת האוטובוסים. הזוכים בהליך התחרותי יתחייבו לספק כמחצית מהאוטובוסים עד לסוף שנת 2017 ואת המחצית השנייה עד סוף הרבעון הראשון של שנת 2018 לכל המאוחר.

עם השלמת ההצטיידות תוציא דן מצי הרכב שלה אוטובוסים ישנים שגילם מגיע ל-15 שנה ואף יותר. לאחר מכן לא יתאפשר לדן להפעיל אוטובוסים שגילם עולה על 10 שנים ו-12 שנה לאוטובוסים מפרקיים. בכך, הגיל הממוצע של האוטובוסים של חברת דן, יופחת באופן משמעותי.

בכל האוטובוסים החדשים יותקנו מערכות טכנולוגיות חדשות, הכוללות בין השאר, נקודות טעינה USB, רשת תקשורת אלחוטית, המאפשרת לנוסעים גלישה חינם באינטרנט האלחוטי (WIFIׂ) וכן מסכי מידע שיציגו לנוסעים בזמן אמת את כל פרטי הקו, כמו מסלול הנסיעה, התחנה הבאה וכדומה.

האוטובוסים יצוידו במערכות בטיחות למניעת תאונות, מצלמות דרך ועוד. כל האוטובוסים יעמדו בתקני זיהום המחמירים ביותר הכוללים מנועים בעלי תקן יורו 6, דבר שיפחית באופן משמעותי את זיהום האוויר בגוש דן.

לפני כחודשיים, אושרה לדן הצטיידות של כ-100 אוטובוסים חשמליים בגוש דן שהצטרפו ל-26 האוטובוסים החשמליים שכבר נרכשו על ידי חברת דן. אוטובוסים אלה יכנסו לשירות באופן הדרגתי החל מתחילת השנה הבאה, עלות רכישת האוטובוסים נאמדת ב-160 מיליון שקלים.

על פי הסיכום, חברת דן תפעיל בקווי התחבורה הציבורית המרכזיים של תל אביב וגוש דן, אוטובוסים חשמליים המבוססים על טכנולוגיה ייחודית של קבלים, המטעינים את האוטובוס בתחנת המוצא שלו, בתוך 2 עד 3 דקות. כל הטענה מאפשרת נסיעה בטווח של עד 30 קילומטרים.

השר כץ ציין כי ההצטיידות המאסיבית של חברת דן מבוצעת במסגרת מאמצי משרד התחבורה לשדרג ולשפר את רמת השירות לנוסעים, הן באמצעות ההרחבה של השירות הקיים והן על ידי פיתוח שירות חדש, הכולל הצטיידות והצערה של מצבת האוטובוסים. לדבריו, הצערת גיל האוטובוסים בדן תביא לשיפור דרמטי ברמת השירות ולהפחתת זיהום האוויר.
"הרפורמה שהנהיג משרד התחבורה בענף התחבורה הציבורית והחיסכון המשמעותי בעלויות התפעול של חברות התחבורה הציבורית, הם אלה המאפשרים את שיפור ושדרוג השירות הנרחב שאנו עדים לו בשנים האחרונות" הוסיף השר כץ.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר