טור דעה

תאגיד 'כאן' - אותם השדרנים, אותה ההסתה

אם היו מי שתלו תקוות בהקמת תאגיד השידור הציבורי, מתברר כי בכל הקשור לענייני דת ומדינה דוגמת 'מתווה הכותל', ההסתה ממשיכה כמימים ימימה - וזה עוד לפני הפארסה של מחיקת התוכנית 'מלווה מלכה' (טור)

הרב ישראל גליס | כיכר השבת |
נשות הכותל. אילוסטרציה (צילום: Hadas Parush Flash90)

חשבנו שהנה קם תאגיד ויש בשורה חדשה בגישה למדיניות הפנימית הכלל ישראלית. יגיעו שדרנים חדשים עם גישה אחרת לעם היושב בארצו ,למדינתו ולממשלתו.

והנה מתברר שמפטירים כדאשתקד. החל מהשעה שש בבוקר ועד השעה שתיים יושבים שדרנים ועורכים עם אותה שנאת דת וממשלה. הנה הוחלט על החלטת ממשלה לגבי מתווה הכותל והשדרן של הבוקר (שכתב ואמר ואומר שיש לו תפילין בארון, מתנה מידידנו ברקה וולף ז"ל והוא לא מניח אותם. חבל, שיתן את זה לאשתו) מסית ומעלה לשידור שידברו על האסון הגדול בהחלטת הממשלה.

אז הדיון והוויכוח הוא עתיק יומין: הרפורמים מאיימים מארה"ב שלא יתמכו במדינת ישראל. מצד אחד הם נותנים כסף ומצד שני הם תומכים בגרועים שבאויבינו. אז צריך לומר בגדול "מוחל טובות". גם הנשיא שלהם הבין שבכותל יש 'מנהג המקום' ומתפללים בהפרדה.

אז אם תאיימו עם הסנטורים שלכם, יש סיכוי שטראמפ נשיא ארה"ב יזרוק אתכם מכל המדרגות. כשראש הממשלה בנימין נתניהו יוצא עם מהלך כזה, הוא עשה את כל החשבונות - כולל שליברמן דבוק לכיסא הביטחון ולא יוותר עליו בגלל איזה מתווה כותל.

מהבוקר שלמחרת החלטת הממשלה (מתנה להרב רבינוביץ' לשמחה המשפחתית) - התקפה של השדרנים שרק יום קודם קיללו את התאגיד ובכל מהדורת חדשות הודיע השדרן "רדיו בפירוק". והנה הוא מקבל פיצויים, יורד למודיעין וחותם על הסכם עם התאגיד, והכל בסדר, הם צדיקים.

אז לידיעתו ולידיעתכם, תקשיבו טוב: הוא "בהרצה", "בהקמה", וזה העונש הכי גדול. שבכל מהדורה אומרים לו 'אדוני, אתה בהרצה, בבדיקה, וגם כל החברים שלך השדרנים, כולל גם העורכים.

החלטות התאגיד משונות ולא מובנות

תכנית "מלווה מלכה" שהייתה משודרת בכל מוצאי שבת במשך 16 שנה, הופסקה יחד עם כל תוכניות הלילה, על אף שהיו לה עשרות אלפי מאזינים מכל המגזרים, ובעיקר כאלו שאינם שומרי מצוות [גילוי נאות: אני הייתי חלק מהצוות]. בתקוה שהתוכנית תחזור, בעקבות בקשות חוזרות ונשנות של אזרחים רבים.

צריך להבין שזו הפינה היחידה שבו קיבל הציבור הישראלי תוכנית בצורה נקיה על הנעשה בציבור החרדי. כל מה שהובא לרדיו כיום כתוכניות יהדות, יבורכו. אבל... זה לא השירות שנתנו עורכי ומגישי תוכנית 'מלווה מלכה'.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר