ניצחון גדול לטראמפ

בית המשפט העליון בארה"ב אישר את הצו של טראמפ

טראמפ וממשלו רשמו הערב ניצחון חשוב על הליברלים כשבית המשפט העליון אישר את "צו המוסלמים" למשך 90 יום, זאת לאחר מאבק משפטי שארך כמה חודשים (בעולם)

דניאל הרץ | כיכר השבת |
טראמפ מנופף בצו נשיאותי (צילום: הבית הלבן)

ניצחון לטראמפ: בצעד דרמטי הודיע הערב (יום ב') בית המשפט העליון בארצות הברית כי הוא מבטל את רוב סעיפיו של צו המניעה שמנע מצו המוסלמים של הנשיא דונלד טראמפ להיכנס לתוקף.

המשמעות כי הצו של טראמפ, שנועד למנוע לפחות באופן זמני את כניסתם לארה"ב של אזרחי שש מדינות בעלות רוב מוסלמי – איראן, לוב, סומליה, סודן, סוריה ותימן ייכנס לתוקף למרות ההתנגדות הקשה של מדינות רבות בארה"ב.

ממשל טראמפ הסביר בעבר שוב ושוב כי האיסור על כניסתם נחוץ כדי לאפשר בדיקה פנימית של הליכי הבירור הנערכים למבקשי אשרות כניסה לארה"ב במדינות האלה. טראמפ הסביר שכך יהיה אפשר להפחית את הסיכוי לפיגועי טרור.

כזכור, מאז פרסום הצו הוציאו בתי משפט בכמה ערכאות בארה"ב צווי מניעה נגד האיסור – בעידודם של גורמים ליברליים מתומכיה של קלינטון המתחרה של טראמפ בבחירות לנשיאות.

בהחלטה הערב אישר בית המשפט העליון לממשל טראמפ לממש במשך 90 יום את האיסור שהטיל על כניסת אזרחיהן של שש המדינות, והפך בכך את ההחלטה שהתקבלה בערכאה נמוכה יותר נגד המהלך שהיה אחד החשובים מבחינת הממשל של טראמפ שראה בו הצהרה של ממש.

כאמור, טראמפ רואה בהחלטה ניצחון של ממש לאור המאבק המשפטי הגדול שנערך נגדו בחמשת החודשים האחרונים. עם זאת, בית המשפט השאיר בתוקף סעיף אחד המונע מימוש של חלק מ"צו המוסלמים": העליון השאיר בתוקף את ההגנה על אזרחים זרים ש"יש להם טענה אמינה למערכת יחסים כנה עם אדם או עם ישות בארה"ב". משמעות ההחלטה היא שהצו יהיה תקף רק בכל הנוגע לאנשים שאין להם קשר של ממש לארה"ב.

טראמפ אמר בשבוע שעבר שהאיסור ייכנס לתוקף בתוך 72 שעות מרגע שיקבל את אישור בית המשפט. שופטי העליון הודיעו כי ישמעו את הערעורים בנושא באוקטובר. לפי הממשל בחינה ההליכים הנערכים למבקשי אשרות הכניסה בשש המדינות הכלולות בצו תסתיים לפני 2 באוקטובר, התאריך שבו אמורים השופטים לשמוע את טיעוני הצדדים.

בית המשפט הודיע הערב גם כי יאפשר לממשל טראמפ לקיים במשך 120 יום את האיסור הגורף שלו על כניסת פליטים לארה"ב. ההחלטה הזו מאפשרת לארה"ב לגרש מתחומה מי שביקשו מעמד של פליט, אך אין להם קשר בר קיימא עם אדם או ישות כלשהם בארה"ב.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר