ההתקוממות והניצחון

הרב שלא פוטר: "שמו מולי שומרים חמושים"

הרב החרדי מאוסטרליה שפיטוריו בידי גבאי קהילתו נמנעו בזכות השופט הגוי שנטה לטובת החוזה ההלכתי, מספר ל"כיכר השבת" על מאחורי הקלעים של המרידה הקשה נגדו (חרדים)

אלי רוטמן | כיכר השבת |
הרב מילצקי (צילום מסך: מתוך יוטיוב)

"הסיפור הזה הוא מצד אחד עצוב מאוד ומצד שני הוא נותן מקום לעובדה ששופט גוי מעריך את תורת ישראל ודיני ישראל בפומבי - שזהו קידוש ה' גדול עד להפליא", אומר הרב בן ציון מילצקי שסיפור סיכול פיטוריו מתפקידו הרבני פורסם אתמול ב"כיכר השבת".

כזכור, השופט הגוי בבית המשפט העליון באוסטרליה הוא שקבע כי על פי החוזה דרכו הועסק הרב החרדי, אין לפטרו מתפקיד רב בית הכנסת בסידני כפי שתכננו העסקנים במקום, מאחר וזהו חוזה תורני החורץ מפורשות כי סיום כהונתו יכול לקרות רק באחת משתי האפשרויות הבאות: אם הוא סר מדרך התורה או כמובן לכשהוא הולך לעולמו.

שיעור של הרב מילצקי

לדברי הרב מילצקי ל"כיכר השבת", "בחוזה שלי כתוב במפורש, שאם יש סכסוך בין הרב ובין הוועד - ובוודאי כשרוצים רחמנא ליצלן לפטר את הרב - שחייבים לדון בדין תורה, בבית דין שיקים הרבנות הראשית לישראל. העסקנים פה נמנעו מלעשות ככה ובמקום זה הם בחרו ללכת לבית המשפט העליון פה בסידני - והפסידו".

"השופט עשה קידוש ה' נורא ואיום כשפסק שאסור לפטר רב בלי ללכת לבית דין, משום שבית כנסת אורתודוקסי צריך להתנהג על פי הלכה", הוא מוסיף בהתרגשות.

לגבי הטיעון כביכול השיקול העיקרי ברצון לפטרו היה גובה משכורתו מול קשייו הכלכליים של בית הכנסת, משיב הרב מילצקי: "אדרבא, אני עכשיו לא לוקח פרוטה מבית הכנסת, וגם קיבלתי על עצמי לא לקחת עד שיסתדרו הדברים - בו בזמן שהחזן, ה'בעל קורא', המנהלת והגזבר מקבלים משכורת כרגיל".

הוא אף חושף, כי "היתה תקופה שמנעו ממני להיכנס לבית הכנסת שלי על ידי שומרים חמושים. והפרנס החדש, שאינו שומר שבת וכשרות, הזמין רבאיי רפורמי לנאום בבית הכנסת, ואם לא הייתי עוצר אותו הוא גם היה נואם בפועל".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר