ראיון מיוחד

יו"ר הקואליציה: הליכוד לא יתמוך בחוק שבת עוקף בג"צ

יו"ר הקואליציה דוד ביטן לא מתרגש מאיומי הרפורמים בעקבות ביטול 'מתווה הכותל', מסביר מדוע אין סיכוי ל'חוק השבת' לעבור ולא חושש מאיומי ליברמן על 'חוק הגיור' • צפו (חדשות)

ישי כהן | כיכר השבת |
(תמונה: יונתן סינדל / Flash90)

יו"ר הקואליציה ח"כ דוד ביטן מתייחס בראיון ל"כיכר השבת" להחלטת הממשלה לבטל את מתווה הכותל והביקורת של הרפורמים, לחוק הגיור וההתנגדות של איווט ליברמן ולאיום של ח"כ משה גפני להעביר חוק עוקף בג"צ לסגירת המרכולים בתל אביב, במידה ובג"צ לא יקבל את עמדת שר הפנים אריה דרעי.

בפתח דבריו מתייחס ביטן לתגובות הנזעמות של הרפורמים ואומר: "יש תגובות, היינו מודעים שיהיו תגובות. צריכים להבין דבר אחד, הנושא עומד בבג"צ לפני החלטה, ואם החלטת הממשלה תישאר בעינה, אז הבג"צ יקבל החלטה לפי מתווה הכותל שאושר בממשלה, ולכן על מנת לסיים את התהליכים של הניסיון למצוא פשרה בעניין הזה, היינו חייבים לבטל את החלטת הממשלה על מנת שנוכל לעשות את זה בלי לחץ של בג"צ".

יש מתווה חדש?

"אני לא מטפל בזה באופן אישי, מטפל בזה ראש הממשלה יחד עם הצוות שלו, מנסים לעשות משהו".

יש את חוק השבת, אתה רואה מצב בכנסת הנוכחית שהחוק יעבור?

"לגבי חוק השבת יש בעיה, ממתינים להחלטת בג"צ, בג"צ טרם החליט, בג"צ אמר שמכיוון שאין תגובה של שר הפנים אני מאשר את חוק העזר. עכשיו שר הפנים הגיש את התגובה, ביקשו דיון נוסף, יכול להיות שההחלטה תשתנה".

אתה רואה סיכוי בקואליציה הנוכחית להעביר חוק עוקף בג"צ שיחול גם על תל אביב?

"הליכוד לא תומך בעניין שיכול לגרום נזק פוליטי ונזק בדעת הקהל", אומר ביטן ולמעשה מוריד את הסיכוי שהחוק של ח"כ משה גפני יעבור בכנסת, "לכן, כל הניסיון להכריח אותנו בעניין הזה תהיה בעייתית. ננסה למצוא פשרה שנוכל לחיות איתה".

לסיום, חוק הגיור, ליברמן מאיים, אתה חושש?

"אבל ליברמן אמר שהוא לא יפיל את הממשלה על העניין הזה. סך הכל דרעי הסביר שהחוק הזה מדבר רק על חוק השבות, מאמין שאחרי קריאה ראשונה נעשה בוועדה את השינויים הנדרשים".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר