"תמונות ספונטניות"

בשאר אסד משדר עסקים כרגיל • תיעוד נדיר

הנשיא הסורי השורד פרסם סרטונים ותמונות "ספונטניות" בהם הוא נראה מסתובב בקרב בני עמו כשהוא לבוש בפשטות ומתקבל בחום רב על ידי האזרחים והחיילים (העולם הערבי)

דניאל הרץ | כיכר השבת |
(צילום: תקשורת סורית)

נשיא סוריה בשאר אסד, ניצל כמדי שנה את חג עיד אל-פיטר, החג המציין את סוף הרמדאן, להופעות פומביות בסוריה הבוערת שנועדו להעביר מסר ברור - כי גם אחרי שש שנות מלחמת אזרחים הוא עדיין הנשיא הלגיטימי, והוא אינו חושש להסתובב בתוך עמו למרות האיומים של המורדים על חייו.

בשנים קודמות ערך אסד את תפילת החג בחומס ובאזור דמשק, והשנה הוא החליט לקיים אותה בעיר חמה - שגם בה הייתה בעבר התנגדות עזה לשלטונו. אתמול הגיע אסד לתפילת הבוקר במסגד א-נורי בחמה מעונב ומחויט, כשלצדו המופתי ומקורבו, אחמד בדר חסון.

אסד לא הסתפק בהופעה הפומבית הזו, היום (ג') פרסמו לשכת הנשיאות הסורית וכלי תקשורת המזוהים עם המשטר תמונות וסרטונים שבהם נראה אסד בלבוש יום-יומי עם רעייתו אסמה ובני משפחתו. הם נראים בצילומים מגיעים לבקר פצועים בכפרים בפרברי חמה וזוכים לקבלת פנים חמה במיוחד מהתושבים.

באחד הסרטונים נראה אסד נוהג בעצמו במכונית כשאסמה לצדו. הוא נראה עוצר במחסום ביטחוני, והעוברים והשבים מתפעלים מהמחזה ודורשים בשלומו ובשלום רעייתו. אחר כך הם נשמעים שרים: "ברוח ובדם נפדה אותך, בשאר". אסד אף יצא מהמכונית ועשה צילום סלפי עם המאבטחים במחסום.

מצבו של משטר אסד השתפר מאוד בשנתיים האחרונות, במיוחד מאז שצבא רוסיה התערב בלחימה והתייצב לצדו כשנראה היה שהוא כבר לפני קריסה. מאז הצליח אסד להשיב לעצמו את השליטה באזורים אסטרטגיים רבים למרות הקרבות הקשים שעדיין מתחוללים באזור דרעא.

כרגע אסד אף לא ניצב מול דרישה חד משמעית של העולם כי יוותר על שלטונו ונראה כי הוא יישאר על כיסאו למרות כל ההערכות המוקדמות.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר