מנהל 'הדסה' הותקף

דרמה בבג"ץ: השופטים כפו את אליקים רובינשטיין כמגשר במשבר ב'הדסה'

בעתירת הורי הילדים החליטו שופטי בג"ץ כי אליקים רובינשטיין יגשר בין הצדדים, על אף שההורים דחו את ההצעה. מחוץ לאולם הדיונים, שפכו ההורים את זעמם על מנהל בית החולים (בארץ)

אלי רוטמן | כיכר השבת |
מוחים. הורים לילדים חולים בהדסה (צילומים: יונתן זינדל והדס פרוש - Flash90)

דרמה בבית המשפט העליון: שופטי בג"ץ דנו היום (שלישי) בעתירת ההורים לילדים חולי הסרטן מהמחלקה ההמטו-אונקולוגית שנסגרה בבית החולים הדסה, והחליטו כי השופט בדימוס אליקים רובינשטיין, שפרש לפני שבועיים מכהונתו בביהמ"ש העליון, יעמוד בראש "הליך גישור אינטנסיבי" בין הרופאים המתפטרים לבין הנהלת ביה"ח.

על אף שהורי הילדים המטופלים הודיעו כי הם דוחים את הצעת הגישור, למרבה ההפתעה כפו השופטים את ההליך על ההורים.

"אנחנו חושבים שהדבר הנכון זה לא לשמוע טיעונים אלא לשלוח אתכם לגישור", פתח ואמר ראש הרכב השופטים השופט יורם דנציגר.

אחד הילדים החולים, בבית המשפט

לדבריו, "הליך גישור אינטנסיבי שיכול להוביל את הצדדים וההורים והילדים לתוצאה שהיא הכי טובה. ביררנו על מגשרים מתאימים ויש אנשים מצוינים בתחום. שלושתנו הסכמנו שהמועמד המתאים לגשר זה השופט אליקים רובינשטיין, שוחחנו איתו והוא יעשה את המהלך ללא עלות".

הוא נימק את קשייו שלו ושל עמיתיו כשופטים לקבוע מסמרות בעתירה זו: מעורבים במשבר הזה אנשים בדרגים הגבוהים. העתירה הוגשה על ידי עמותת 'הילדים של מיקי'. והתבקשו בה עשרות צווים על תנאי. אני מניח שגם לעותרים ברור שהתיק הזה בפרט קשה מאוד בהחלטה של שופטים, שצריכים להכריע על פי הדין לתת פתרונות שגורמים אושר לכולם".

השופט רובינשטיין (צילום: אוהד צויגנברג, ynet)

רגע מביך נרשם כאשר מנהל בית החולים הדסה פרופ' זאב רוטשטיין ספג עם כניסתו מההורים לילדים חולי הסרטן במחלקה שנסגרה, שהגישו את העתירה הנידונה, קריאות כמו "מנוול" ו"תתבייש לך".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר