שינויים משמעותיים

הצעה: העונש לנהג ייקבע על פי כמות השתייה

ועדת הכלכלה של הכנסת אישרה את ההצעה לפיה העונש לנוהגים בשכרות ייקבע על פי כמות האלכוהול שיימצא בגופם. כמו כן, ייקבעו תקנות חדשות בנוגע לאופניים חשמליים (רכב)

דניאל הרץ | כיכר השבת |
(צילום: שאטרסטוק)

וועדת הכלכלה של הכנסת אישרה אתמול (שהע) את מדרג העונשים החדש שהציע משרד התחבורה לנוהגים תחת השפעת אלכוהול. ההצעה תעבור בימים הקרובים לאישור במליאה וההערכה היא כי הכנסת תאשר אותה. לפיכך, העונשים החדשים צפויים להיכנס לתוקפם כבר במהלך השבועות הקרובים.

על פי ההצעה החדשה, נהג שיעוכב לבדיקה על ידי שוטרים ויסרב לעבור בדיקה לגילוי אלכוהול בדמו צפוי לעונש מרבי של עד חצי שנת מאסר בפועל; נהג שבדמו נמצא אלכוהול בריכוז של עד פי 1.5 מהמותר צפוי לפסילת רישיון של מינימום חצי שנה; מי שבדמו יתגלה אלכוהול בשיעור של יותר מפי 1.5 מהמותר עד פי שלושה מהמותר, צפוי לפסילת רישיון נהיגה לתקופה של מינימום שנתיים; אם תימצא בגופכם כמות אלכוהול בשיעור של פי שלושה ויותר מהמותר אתם צפויים לפסילת רישיון של מינימום שלוש שנים.

מינימום שלוש שנות פסילה ייגזרו גם על נהגים חדשים, נהגים בתחבורה הציבורית ונהגי רכב כבד ששיעור האלכוהול בדמם יהיה יותר מפי 1.5 מהמותר.

עד היום לא היו קריטריונים מוגדרים לעונשים בעבירות אלה, ומי שקבע את רף הענישה היו בתי המשפט שבפניהם התייצבו הנהגים שנתפסו כשבגופם כמות אלכוהול גדולה.

סעיף אחר שהוחלט אתמול בוועדת הכלכלה של הכנסת נוגע להרחבת הסמכויות של הפקחים העירוניים בכל הנוגע לסוגיית כלי הרכב הדו־גלגליים (אופניים וקורקינטים חשמליים ורגילים וכן רכב דו־גלגלי ממונע, כמו קטנועים).

הם יוסמכו מעתה לקבוע את ההגדרה של כלי רכב דו־גלגלי מאולתר כאופניים או כקורקינט, ובהתאם לכך להטיל על הרוכב את העונשים או את הקנסות. הסעיף הזה נועד להתמודדות עם אנשים הרוכבים על כלים מאולתרים דו־גלגליים.

כמו כן, יש בידי הפקחים העירוניים סמכות להוציא אוויר מהצמיגים לכלי רכב דו־גלגלי שנוסע על מדרכה, להחרים מהרוכב את הכלי, להטיל על הרוכב קנס כספי וכן להטיל קנס כספי על הולכי רגל שצועדים במסלולים המיועדים לכלי רכב דו־גלגליים בלבד.

הצעת החוק תחייב גם רישוי ורישום של אופניים וקורקינטים חשמליים. יש לציין כי מהירותם של הכלים הללו עשויה להגיע לעתים ל־40 קמ"ש ויותר.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר