צפו: הנשיא ריבלין הצדיע לחיילים החרדים

נשיא המדינה ראובן ריבלין ערך ביקור בחטמ"ר בנימין אצל חיילי הנח"ל החרדי ואמר לחיילים כי "לא ייתכן שכשתחזרו לשכונה שלכם מישהו יעז להרים עליכם יד" • תיעוד (חדשות)

(צילום וידאו: עומר מירון, מקליט: בן פרץ; תמונות: מארק ניימן - לע"מ)

נשיא המדינה ראובן (רובי) ריבלין, ערך הבוקר (שלישי) סיור צבאי בחטמ"ר בנימין, שם ביקר את חיילי גדוד 'נצח יהודה', גדוד הנח"ל החרדי, זאת על רגע גילויי האלימות נגד חיילים חרדים בתקופה האחרונה על-ידי קיצוניים.

הנשיא קיבל סקירה מקיפה על תמונת המצב באזור ועל פעילות הגדוד בגזרתו. את הביקור ליוו רח"ט תומכ"א, תכנון ומנהל כוח אדם, תא"ל ערן שני, מח"ט כפיר אל"מ ציון רצון, מג"ד נצח יהודה סא"ל איתמר דשל וכן מנכ"ל עמותת 'נצח יהודה' אהרון מלאך. הנשיא קיבל סקירה מקיפה מהמג"ד על מבנה הגדוד ויעדיו המבצעיים וכן על התמהיל האנושי של הגדוד.

הנשיא והחיילים עם איש העסקים דודי הגר (צילום: אורי שפיגל)

לאחר מכן נפגש הנשיא עם חיילי היחידה שסיפרו לו על האתגרים החברתיים הייחודיים בהם הם נתקלים מאז גיוסם לצה"ל. כ-3,000 חרדים התגייסו לצה"ל השנה ולאחרונה הצטרפה פלוגה חרדית גם לחטיבת הצנחנים. פלוגה נוספת פעילה בגבעתי.

גדוד נצ"ח (נוער צבאי חרדי) הוקם תחת הכותרת "הנח"ל החרדי" על ידי צה"ל בשיתוף עמותת רבנים ומשרד הביטחון. הגדוד הוקם על מנת לאפשר לחרדים לשלב שירות קרבי תוך המשך שמירה על אורח חייהם. תחילת דרכו של הגדוד הנוכחי היה כפלוגה בגדוד היאחזויות של הנח"ל. בשנת 2002 הפך הגדוד לעצמאי, עד להקמת חטיבת כפיר. עד שנת 2008 הגדוד ביצע תעסוקה מבצעית בחטיבת הבקעה ובסוף אותה שנה עבר הגדוד ליהודה ושומרון בחטיבת מנשה.

הנשיא הודה לחיילים ולמפקדים על הביקור והביע את התרשמותו מהרמה המבצעית הגבוהה של גדוד ייחודי זה אשר לאורך השנים הלך והשתבח והפך לחוד החנית במלחמה בטרור ביהודה ושומרון.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר