"לא נכנעתי לחרדים"

נתניהו: "ראש ממשלה אחר היה מבטל לגמרי את מתווה הכותל"

גרסת נתניהו באשר לסערת ה"כניעה לחרדים" עם ביטול 'מתווה הכותל' נפרסה אמש בהרחבה על ידו בפגישה סגורה עם נציגים יהודים-אמריקנים, בה חשף את נימוקיו (אקטואליה)

אלי רוטמן | כיכר השבת |
ראש הממשלה נתניהו (צילום ארכיון: Abir Sultan/Flash 90)

בפגישה שהתקיימה אמש (שני) בלשכת רוה"מ בירושלים בין ראש הממשלה לבין נציגי ארגון הפדרציות היהודיות של צפון אמריקה, אמר נתניהו כי כל ראש ממשלה אחר היה מבטל לחלוטין את החלטת הממשלה על מתווה התפילה בכותל.

אני התעקשתי להשאיר את ההחלטה על כנה ורק הקפאתי את יישומה עד למציאת פתרון למחלוקת - כך לפי שני פקידים בכירים שמעורים בתכני הישיבה המצוטטים בעיתון 'הארץ'.

לדבריהם, נתניהו הבהיר כי בניגוד לטענות שנשמעו ביומיים האחרונים הוא לא נכנע ללחץ החרדים. "בשבילי כל היהודים הם יהודים, אבל חלק מהשותפים בקואליציה אינם רואים זאת באותה צורה דווקא ההחלטה להקפיא את מתווה הכותל תאפשר לקדם צעדים מעשיים לגבי הסדרי התפילה הפלורליסטית במקום", אמר נתניהו לדברי המשתתפים בפגישה, בה נטל חלק גם מייקל סיגל, חבר אישי של נתניהו במשך שנים רבות, המכהן כעת כיו"ר חבר הנאמנים של הסוכנות.

נתניהו הוסיף: "כמעט בכל ממשלה יהיו חברות המפלגות החרדיות. קל לאופוזיציה לדבר על כך שאם הם היו בשלטון הם היו עומדים על העקרונות מול החרדים. אנחנו יודעים שהאמת היא אחרת".

לדברי פקיד בכיר הבקי בנושא, הנציגים הללו אמרו לנתניהו כי המחאה היהודית-רפורמית היא לא כזו שתיעלם מחר בבוקר אלא סיפור שיישאר אתנו הרבה זמן.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר