זהירות ריסוס

אכלו ענבים לא שטופים ולקו בהרעלה קשה

מבית החולים העמק נמסר כי אם ובנה בן ה-5 מאושפזים בטיפול נמרץ בעקבות הרעלת זרחן אורגני שנגרם ככל הנראה מאכילת ענבים מרוססים מבלי שנשטפו כראוי (חדשות בריאות)

(צילום: שאטרסטוק)

אם ובנה בן החמש מאחד מיישובי הצפון פונו אתמול למרכז רפואי העמק במצב קשה מאד כשהם סובלים מהרעלת זרחן אורגני. אחת ההשערות היא שהם נחשפו לחומר ההדברה המסוכן לאחר שאכלו ענבים מרוססים שקטפו ולא שטפו לפני האכילה.

לדברי ד"ר גילעד חן, מנהל המחלקה לרפואה דחופה בילדים במרכז רפואי העמק, "האם והילד הובהלו אלינו על ידי האב כשהם במצב קשה מאד, עם הכרה מעורפלת וסובלים מסימנים של הרעלת זרחן ובהם הפרשות מדרכי הנשימה, דופק מהיר, הזעה, אור סמוק ואישונים צרים. האם נזקקה להנשמה מיידית והיא הועברה אל היחידה לטיפול נמרץ נשימתי, והבן הועבר אל היחידה לטיפול נמרץ בילדים".

לדבריו, סיבת ההרעלה לא היתה ברורה בתחילה. האב לא ידע לספר מה קרה ולא ניתן היה לדבר עם האישה ועם הילד בשל מצבם, אך הבדיקות שנערכו אישרו את האבחנה שאכן מדובר בהרעלת זרחן. "מצבו של הבן היה מעט טוב יותר משל האם, ולאחר שייצבנו אותו הוא סיפר שהוא והאם אכלו ענבים שקטפו, ויתכן שכך נחשפו לחומר הזרחני", סיפר ד"ר חן.

במהלך הלילה והיום חל שיפור במצב של שניהם, והם יצאו מכלל סכנה. בשעות האחרונות החלה האם לנשום בכוחות עצמה.

"הרעלת זרחן אורגני מהווה סכנת חיים ממשית ומיידית. בישובים חקלאיים נעשה שימוש בחומר לצרכי הדברה. יש לוודא שפירות וירקות שקוטפים ממטעים נשטפים היטב במים ובסבון לפני האכילה", מדגיש ד"ר חן.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר