חשיפת "כיכר השבת"

מתווה הכשרות: פגישת גישור בין הגר"י דרעי למנכ"ל הרבנות

לאחר משבר חריף בין חבר מועצת הרבנות הראשית הגאון רבי יהודה דרעי לרב הראשי הגאון רבי דוד לאו ולמועצת הרבנות בשל מתווה הכשרות החדש, התקיימה פגישת גישור עם מנכ"ל הרבנות משה דגן (חרדים)

ישי כהן | כיכר השבת |
(צילום:יונתן זינדל, פלאש 90 ויעקב כהן )

לאחר שמתח ביקורת קשה על התנהלות הרבנות הראשית במתווה הכותל החדש, והאשים כי לא הוזמן לישיבות הוועדה שבנתה את מתווה הכשרות החדש, התקיימה פגישה בין רבה של באר שבע הגאון רבי יהודה דרעי למנכ"ל הרבנות משה דגן, כך נודע ל"כיכר השבת".

הפרשה החלה לאחר חשיפת "כיכר השבת", על דברים חריפים וקשים של הגר"י דרעי נגד מתווה הכשרות שמוביל הרב הראשי הגאון רבי דוד לאו.

במהלך דבריו אמר הגר"י דרעי: "למה בוועדה הזו אין רבני עיר חוץ מאחד? ריבונו של עולם - יש רבני עיר בישראל!, יש רבה של ירושלים, יש גם בבאר שבע איזה רב קטן, יש בצפת, ויש בכרמיאל ועוד עשרות רבנים ומתקשרים: אף אחד לא שאל אותם. הזמינו 59 מוזמנים, אך רב עיר אחד, אחד! כך אפשר להגיע למסקנות? מה יש לקרוא את ההחלטות שלא גובשו על ידי רבנים שעוסקים בזה יום יום? כולם קדושים וטהורים, אולם כוונתם טהורה, אבל איפה רבני עיר? למה אותי אף אחד לא שאל?".

סיכום דו"ח מבקר המדינה על הכשרות בישראל

לאחר דבריו טענו במועצת הרבנות, כי הרב דרעי הוזמן ובחר שלא להגיע לדיונים, הרב זעם ובשיחה עם "כיכר השבת" הכחיש בתוקף את הטענה שהוזמן ואמר כי מעולם לא קיבל מסמך או שיחת הזמנה לישיבות הוועדה.

בעקבות המשבר החריף בין הרבנות הראשית לחבר מועצת הרבנות הרב דרעי, התקיימה אמש (שלישי) פגישת גישור בין מנכ"ל הרבנות הראשית משה דגן לרב יהודה דרעי.

גורם שנכח בישיבה הגדירה אותה "פגישה טובה וחיובית". בפגישה השתתפו בכירי מחלקת הכשרות ובניהם הרב יעקב סבג.

כמו כן, קיים דגן פגישות נוספות עם הגאונים רבי שמואל אליהו ואריה שטרן, שני חברי מועצת רבנות שגם הם מתנגדים נחרצות למתווה הכשרות החדש.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר