מחפשים רב

תוקם וועדה לפתרונות לכבאים בעלי זקנים

לאחר התפטרותו של הרב פרל: הרב הראשי לישראל, הגר"ד לאו ונציב הכבאות סיכמו כי ימונה רב חדש לכבאות בהקדם ועל הקמת ועדה שתבחן פתרונות לכבאים מגדלי זקנים (בארץ)

ישי כהן | כיכר השבת |
(צילום: כיבוי והצלה)

נציב כבאות והצלה רב טפסר דדי שמחי, נפגש אתמול (יום ג') עם הרב הראשי לישראל, הגאון הרב דוד לאו בלשכתו בבית הרבנות הראשית לישראל.

הפגישה התקיימה בעקבות פרסומים הנוגעים לשירותי הדת בכבאות. במהלך הפגישה עם הרב הראשי, הבהיר הנציב, כי בניגוד לפרסומים, הוא בעל מחויבות מלאה לקיום מסורת ישראל, מערך הרבנות, הכשרות ושירותי הדת בשירותי הכיבוי בישראל.

במהלך הפגישה, עלה לדיון נושא ההנחייה לכבאים לגלח את זקנם לצורך חבישת מסכות מגן מפני אש במהלך עבודתם, מה שהביא להתפטרותו של הרב פרל מתפקיד רב הכבאות. הרב הראשי ציין, כי כפי שמצאו פתרון לבעלי זקן במסכות אב"כ כך צריך לבחון האם ניתן להתאים מסכה לעובדי מערך הכיבוי שהינם בעלי זקן.

הרב הראשי והנציב סיכמו כי תוקם ועדת מומחים בשירותי הכבאות שתבחן האם ובאילו דרכים ניתן יהיה לספק לכבאים מסכות מיוחדות שיאפשרו לשמור על בטיחות מלאה של הכבאים במהלך עבודתם, תוך מתן אפשרות לכבאים שלא לגלח את זקנם.

עוד הדגיש הנציב, כי כל נושא המסורת והכשרות קיבל ויקבל את התנאים הנדרשים והמיטביים לצורך פיתוח שירותי הדת בכבאות.

במהלך פגישתם, עלה גם נושא מינוי רב חדש לנציבות כבאות האש והרב הראשי ציין כי יש למנות בהקדם האפשרי רב חדש למערך. בפגישה סוכם כי לתפקיד ימונה אך ורק רב שמחזיק בתעודת יורה יורה מטעם הרבנות הראשית לישראל, כדי שניתן יהיה להבטיח שהרב שייבחר יהיה בעל הידע הנדרש לצורך ביצוע התפקיד המורכב של רב שירותי הכבאות שעוסק בשאלות רגישות הנוגעות לענייני פיקוח נפש, כשרות ושבת.

בסיום הפגישה ציין הרב הראשי כי הוא התרשם ממחויבותו של הנציב לעניין שירותי הדת וכי הרבנות הראשית תמשיך לעמוד בעזרה והכוונת שירותי הדת במערך הכבאות. נציב הכבאות הזמין לאחר הפגישה את הרב הראשי לבקר בתחנות הכיבוי ולהתרשם מקרוב מגוף ההצלה המוביל בישראל.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר