לחיזוק הקהילות

אדמו"רי סאטמר ופשווארסק במסע לצרפת

רבני קהילת היראים בצרפת הזמינו את האדמו"רים למסע היסטורי בו יחזקו את הקהילות היהודיות בצרפת כהמשך לפעילות שלהם למען מוסדות החינוך בישראל (חסידים)

ישראל כהן | כיכר השבת |
(צילום: באדיבות המצלם)

התרגשות רבה בקרב תושביה היהודיים של פריז לקראת בואם של האדמו"רים מסאטמר ופשווארסק במסגרת מסע משותף למטרת חיזוק הקהילה היהודית במקום והוזמנו על ידי רבני קהילת היראים בצרפת.

הרקע לביקור, לפני כשנה הזעיק האדמו״ר מקאלוב העוסק שנים רבות בחיזוק יהודי צרפת, את גדולי ישראל בארה״ב ויחד הם הקימו את הקרן להצלת ילדי צרפת. גדולי ישראל קיבלו על עצמם לגייס את הסכומים הנדרשים לפתוח מוסדות חינוך לעולים החדשים בארץ כדי שלא יתפתו ללמוד במוסדות שאינם דתיים.

גדולי ישראל יצאו למסעות גיוס כספים בטורונטו, שיקאגו, לוס אנג׳לס שהכו הדים רבים והצליחו להציל אלפי עולים חדשים ולסדרם במוסדות חינוך על דרכי התורה והיראה.

בו בזמן הגיע לאדמו"ר מהר״י מסאטמר קריאה מהקהילות בצרפת, בנוסף למה שפועלים למען העולים לישראל לפעול גם למען הקהילות בצרפת עצמן שנמצאות בסכנה גדולה וצריכים לחזקן מבחינה רוחנית על ידי ביקור חיזוק בצרפת.

כמה חודשים לאחר מכן, המסע ההיסטורי יוצא לדרך כששיאו של הביקור יהיה המעמד הגדול בהשתתפות אלפים מבני הקהילות בצרפת. יחד עם האדמו״ר מסאטמאר מגיעים עשרות מנגידי סאטמאר מארה״ב ואירופה שיתרמו לטובת המוסדות בצרפת.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר