האזינו להקלטת הישיבה

התקוממות בטלז סטון: התושבים מוחים על חיובי ארנונה גבוהים

תושבים בטלז סטון לא מתכוונים לשתוק על ההעלאה הדרמטית בשיעור חיוב הארנונה, ובימים אלו הם פונים לאנשי מקצוע ועו"ד כדי שילוו את המאבק. האזינו לישיבת המועצה אמש (חרדים)

ישראל כהן | כיכר השבת |
ישיבת המועצה אמש (צילום: באדיבות המצלם)

המועצה המקומית קרית יערים הנמצאת במצב כללי קשה ביותר נדרשה זה מכבר על ידי משרד הפנים לבצע תוכנית התייעלות. בניסיון נואש לייצב במקצת את מצבה הקשה, הגיש השבוע ראש המועצה אברהם רוזנטל למליאת המועצה את צו הארנונה לשנת 2018 ובו העלאה בשיעור דרסטי של 7.5 אחוזים.

הסערה ביישוב החרדי הקטן שבהרי ירושלים גברה בעקבות העלאה זו, כאשר תושבים - בעיקר מהשכונות החדשות שאוכלסו לאחרונה - הופתעו לגלות כי בוצעו מדידות לבתיהם, בצורה בלתי סבירה לחלוטין לטענתם, והם חויבו בסכומי עתק גם רטרואקטיבית.

בעקבות המחאה הציבורית ועשרות פניות תושבים שהגיעו ל"לשכה לפניות הציבור" של סיעת האופוזיציה "איחוד הקהילות", פנו נציגי הסיעה בראשות חבר המועצה דב בקשט לחברת מדידות חיצונית שהסכימה לבדוק ללא עלות את חיובי הארנונה החדשים.

אמש (שלישי) התכנסה מועצת היישוב לדיון בצו הארנונה, ולמרות מחאות התושבים על חיובי העתק העבירו ראש המועצה וחבריו לסיעת הרוב, את ההעלאה של תשלומי הארנונה ב 7.5%.

ישיבת המועצה אמש. האזינו

לידי "כיכר השבת" הגיעה הקלטה מישיבת המועצה הסוערת, בה השמיע יו"ר האופוזיציה דב בקשט את התחושות הקשות בקרב התושבים בימים הללו. לדבריו, הפגיעה העיקרית היא במשפחות אברכים ובמשפחות הנאבקות על קיום בכבוד. לדבריו, "משיחה עם תושבים בטלז סטון עולה תחושה קשה של גזירות כלכליות המוטלות על התושבים בזו אחר זו, בשל ניהול תקציבי כושל של המועצה. כך למשל קיצצו לאחרונה ראש המועצה וסיעתו 20 אחוזים מתקציב כל מוסדות התורה והחינוך ובראשם לכולל המרכזי בישוב, 'נחלי דעת', בו לומדים עשרות מתושבי המקום".

יצויין, כי בישיבה הסוערת נטה גם נציג סיעתו של ראש המועצה בנימין מיירניק להצביע עם האופוזיציה כנגד העלאת הארנונה, באומרו כי לא יוכל "להיישיר מבט לאברכים תושבי העיר", אך הלחץ הכבד שהופעל עליו מצד ראש המועצה השפיע, וגם הוא הרים את ידו בעד העלאת הארנונה.

התושבים מצידם לא מתכוונים לוותר, ובימים אלו פנו לאנשי מקצוע ועורכי דין כדי שילוו אותם במאבקם "מול גזירות ראש העיר וסיעתו", כהגדרתם.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר