בעקבות המעצרים

דיון סוער בקהילה החרדית בליקווד: "להפסיק לעגל פינות"

מעצר הזוגות החרדים בליקווד בחשד להונאת הרשויות והוצאת כספים שלא כחוק עבור משפחות, מעורר דיון סוער בקהילה. "צריך להפסיק לעגל פינות", או "עלילת דם של ממש"? (עולם)

ישראל כהן | כיכר השבת |
העצורים החרדים (צילום: ללא קרדיט)

מעצרם הבוקר של שישה מתושבי ליקווד החרדית, גרם להלם בעיר התורה האמריקאית. "הם אנשים ידועים בקהילה, שקטים ונחמדים שלא עשו דבר רע לאיש", אומרים חבריהם ההמומים מדבר המעצר.

כפי שפורסם בכיכר השבת, במהלך שעות הלילה (שעון ניו יורק) הגיעו חוקרי ובלשי ה-FBI אל בתיהם של יצחק ושרה קנארק, חיים וליאת אהרמן, וויליאם ופייגי פרידמן ועצרו את השישה. מקור בכיר המקורב לחקירה שוחח עם כלי התקשורת ואמר כי "זה עוד לא הסוף".

לדבריו, בנוסף לשמונת העצורים מתחילת השבוע (4 זוגות) והעצורים של היום (3 זוגות), צפויים להיחקר מעורבים נוספים בפרשה.

לטענת אחד מעסקני הקהילה, התקווה בקרב בני המשפחות הינה שאת הנחקרים הבאים לא יעצרו בפומבי, אלא הם יוזמנו באופן רשמי לחקירה, מה שיקטין את "חילול השם" בתקשורת המקומית ויימנע פגיעה במשפחות.

על פי הגורם המעורב בחקירה, ההאשמה הינה כי המשפחות החרדיות הסתירו במשך שנים ולא דיווחו כחוק על תלושי המשכורות שלהם, זאת בכדי לקבל את התמיכה של הרווחה לה הם כביכול היו זכאים.

"מדובר בכספים של תלושי תזונה, תשלומי ביטוח לאומי, וסיוע בדיור שהחשודים שילשלו לכיסם זאת למרות שבאותו הזמן השתכרו במקביל".

בקהילה החרדית הדעות חלוקות, כאשר קולות רבים נשמעים על כך שיש להפסיק את "עיגולי הפינות" ולהבין שגם אם עד היום הממשל ורשויות החוק העלימו עין מבחירה, הרי שהמצב כעת השתנה ויש לשמור על החוק.

מנגד, אחרים טוענים כי מדובר ב"עלילת דם ממש". "תופסים אנשים אומללים שאין להם פרוטה בכיס כאשר ההאשמה שהם לא שמרו על חשבונות תקינים. מדובר בזוטות וההיטפלות אליהם נראת לא טוב וכתוצאה מהלשנה מכוונת" אמרו בקהילה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר