המטרה של האיראנים בניסוי ירי הטילים: מגן דוד

שגריר ישראל באו"ם, דני דנון, חשף צילומי לווין שמראים כי האיראנים השתמש במגן דוד כדי לסמן מטרה בניסוי טילים מה שמלמד על כוונותיהם הזדוניות של האיראנים (פוליטי מדיני)

דניאל הרץ | כיכר השבת |
התצלום שחשפה ישראל (צילום: תיעוד ישראלי)

שגריר ישראל לאו"ם, דני דנון, חשף אמש (רביעי) בפני מועצת הביטחון של האו"ם מידע חדש על אודות תוכנית הטילים הבליסטיים של איראן וכוונותיה הזדוניות כנגד ישראל.

במסמך שנשלח לחברות המועצה, חשף דנון לראשונה צילום לוויין המוכיח כי איראן השתמשה במגן דוד כמטרה לניסוי טיל בליסטי לטווח בינוני מסוג "Qiam" בדצמבר האחרון, תוך הפרה ברורה של החלטה 2231 האוסרת על איראן לבצע ניסויים בטילים בליסטיים.

מגן הדוד סומן על הקרקע כסימון המטרה אליה כוון הטיל, ואף ניתן לראות בצילום הלוויין את המכתש שיצר הטיל בקרקע בסמוך לסימון.

"ניסוי הטילים הזה לא רק מפר את החלטות מועצת הביטחון, אלא מוכיח שוב מעל לכל ספק את כוונותיה האמיתיות של איראן לפגוע בישראל", אמר השגריר דנון לחברות המועצה.

בהמשך קרא השגריר למועצת הביטחון לפעול באופן מידי נגד האיום האיראני. "איראן היא התומכת במשטרו של בשאר אסד הטובח במאות אלפי אזרחים בסוריה, מממנת את חיזבאללה המאיים על אזרחי ישראל ותומכת בטרוריסטים ורודנים ברחבי המזרח התיכון והעולם", אמר. "מועצת הביטחון צריכה לפעול באופן מידי נגד מפגן השנאה הזה וההפרות הפרובוקטיביות של איראן המאיימות על יציבות האזור כולו".

כזכור, בחודש שעבר שיגרה איראן באופן נדיר במיוחד טילים בליסטיים לעבר בסיסי דאעש בסוריה, ופרסמה הצהרה המאיימת על ישראל. לשיגור קדמו סדרת ניסויים בליסטיים שביצעה איראן מאז 2015 בניגוד להחלטות מועצת הביטחון. מומחים ישראלים טענו לאחר מכן כי רוב הטילים האיראניים לא פגעו ביעדם.

דנון באו"ם (צילום: האו"ם)

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר