הגישור בהדסה: ההורים הפסיקו את שביתת הרעב

לבקשת השופט אליקים רובינשטיין אמש, החליטו ההורים להפסיק בינתיים את שביתת הרעב שלהם תוך תקווה שהצדדים יגיעו להבנות מהירות שיפתרו את המשבר (בריאות)

דניאל הרץ | כיכר השבת |
פרופ' רוטשטיין במהלך הגישור (צילום: מרים אלסטר, פלאש 90)

הליך הגישור בין רופאי הדסה לבכירי בית החולים נפתח אתמול (רביעי) בהמשך להחלטת בג"ץ, שכפה את ההליך על ההורים והרופאים מול משרד הבריאות והנהלת בית החולים. אמנם עדיין אין התקדמות ממשית אבל במהלך פגישת הגישור השנייה נעתרו ההורים לילדים חולי הסרטן לבקשת המגשר - השופט בדימוס אליקים רובינשטיין - והחליטו להשעות את שביתת הרעב מה שמלמד על תקוותם בהצלחת התהליך.

אמש כונסו שוב כל הצדדים בלשכתו של רובינשטיין בניסיון למצוא פתרון למשבר, אך עד כה לא נמצא מתווה מוסכם על כל הצדדים. רובינשטיין נפגש במהלך היום עם כל הצדדים בנפרד כדי לשמוע כל צד בנפרד בניסיון לפתור את הפרשה הדרמטית שקורעת את מערכת הבריאות כבר כמה שבועות.

ההורים מסרו כי "בשל בקשותיו החוזרות ונשנות של השופט רובינשטיין במהלך הגישור, נעתרו ההורים והחליטו להשעות את שביתת הרעב, וזאת כמחווה של רצון טוב ומתוך תקווה שהדבר אכן יעודד את הצדדים להגיע לפתרון אמיתי".

גורמים שנפגשו עם רובינשטיין במהלך יום האתמול אמרו כי ייתכן שאם לא יגיעו להסכמה יוחלט על פיצול של הרופאים המתפטרים בין בתי החולים הדסה ושערי צדק - אבל כרגע אין לרעיון הזה הסכמה ומקווים בכל זאת להוביל לפתרון שיהיה מוסכם על כולם. היום השופט רובינשטיין אמור להגיש הודעת עדכון לבג"ץ.

הורי הילדים מסרו לאחר הדיון הראשון בהליך הגישור כי "השופט רובינשטיין היה קשוב לטענתנו. מעבר לכך לא נוכל למסור פרטים לגבי תוכן הדיון לבקשתו ולשם הגברת סיכויי הצלחת תהליך הגישור החשוב לכולנו. רובינשטיין ביקש מאיתנו להפסיק את שביתת הרעב כמחווה לתהליך הגישור. הודינו לשופט על בקשתו והשבנו כי אנו מעריכים מאוד את דאגתו לשלומנו, אך עדכנו אותו שנמתין עם ההחלטה על הפסקת שביתת הרעב עד לשעה 18:00 היום, מתוך תקווה שכל הצדדים יעשו מחוות של רצון טוב, להגיע להסכם שיוביל לסיום המשבר. אם נתרשם שהמצב כזה נשמח לסיים את שביתת הרעב".

ההחלטה על הגישור התקבלה אף על פי שההורים הודיעו לפני כן לשופטים כי הם שוללים את ההצעה לקיים גישור: "העותרים שבעי גישורים ואכזבות", מסר עו"ד אליעד שרגא שמייצג את ההורים. "אנחנו ננסה להעביר לשופט רובינשטיין את המצוקה הנוראה של ההורים ושל הילדים, שבמשך למעלה מחודש אין מחלקה המטולוגית בירושלים. את העובדה שהילדים נאלצים להגרר לת"א, הפגיעה הקשה בבריאותם והסכנה המיידית הנשקפת לחייהם. זה הדבר הראשון שרובינשטיין חייב להבין". בית החולים הדסה הודיע מצדו כי הוא מוכן לגישור.

כזכור, המשבר בבית החולים פרץ על רקע טענתם של הרופאים, ולפיה מנכ"ל בית החולים ביקש לאחד את מחלקות השתלות מח עצם ילדים עם מבוגרים, פעולה שלטענתם עלולה לסכן את הילדים - ולכן התפטרו וכן טענות נוספות בדבר תיירות מרפא שפוגעת בסופו של דבר באיכות הטיפול לילדים החולים. מנכ"ל הדסה טוען מנגד שמדובר בעניין של אגו מאחר שהחליט למנות את אחת הרופאות, ד"ר פולינה סטפנסקי, למנהלת מחלקת השתלות מח עצם בניגוד להסכמתו של פרופ' וינטראוב.

בינתיים, הלילה נזרקו ברחובות ירושלים פשקווילים בגנותו של שר הבריאות יעקב ליצמן בטענות לקשרים לא כשרים לכאורה בינו לבין מנהל בית החולים הדסה פרופ' רוטשטיין וכן מודעות כנגד בית החולים הדסה עם המלצות שלא להגיע אליו עם ילדים חולים.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר