לאחר שנה ו-4 חודשים

ועדת השחרורים החליטה: אהוד אולמרט ישוחרר מהכלא

לאחר כשנה וחצי בכלא החליטה ועדת השחרורים לשחרר את ראש הממשלה לשעבר, אהוד אולמרט, לאחר ניכוי שליש מעונשו. אם הפרקליטות לא תתנגד הוא ישוחרר כבר ביום ראשון הקרוב (חדשות)

דניאל הרץ | כיכר השבת |
אהוד אולמרט. ארכיון (צילום: הדס פרוש - פלאש 90)

אולי הייתה זו התמונה בה הוא נראה במצב גרוע במיוחד בבית החולים או סתם רחמים על מי שהיה ברומו של עולם, אך בוועדת השחרורים של בתי הסוהר החליטו הבוקר (חמישי) לקצר את עונשו של ראש הממשלה לשעבר אהוד אולמרט בשליש והוא ישוחרר מהכלא כבר ביום ראשון הקרוב.

כזכור, הפרקליטות התנגדה בוועדה לשחרור של אולמרט בעקבות פרשיית הספר והחשדות להדלפת חומרים מסווגים מהכלא. עדיין לא ברור האם הפרקליטות תחליט להגיש עיכוב ביצוע כדי לערער על ההחלטה.

הוועדה אפשרה לפרקליטות להודיע עד שעות אחר-הצהריים האם בכוונה להגיש ערעור על ההחלטה ולבקש עיכוב ביצוע.

עורכת דינו של אולמרט, שני אילוז, אמרה כי היא מברכת על ההחלטה. "הוועדה קיבלה את כל הטענות שלנו וקבעה קביעות מאוד חשובות. אני חושבת שהפרקליטות יצטרכו ללמוד את הקביעות. נכון לעכשיו, אולמרט ישוחרר ביום ראשון".

על תגובתו של אולמרט לאחר ההחלטה אמרה אילוז כי "הוא שמח מאוד, אבל אני יכולה להגיד לכם שעדיין הוא מוטרד מהדברים שהוטחו בפניו. הדברים שפורסמו מאוד הפריעו לו. הוועדה קבעה גם שאין פסול בהוצאת ספרו והכנסתו, שכן הספר נכתב הרבה לפני שמישהו אמר לו שאסור לו להוציא את הספר. זה כתוב בהחלטה. היא קובעת שאם היה מחדל, הוא לא התגלגל לפתחו של האסיר אלא השב"ס יעשה את בדק הבית שלוט".

בדיון שנערך בוועדה בשבוע שעבר, דיבר אולמרט בהתרגשות על משפחתו. בדבריו, פנה לפרקליטות ואמר: "הפכתם אותי לבוגד".

לאחר הדיון אושפז אולמרט למשך כשבוע בבית החולים 'שיבא' בתל השומר, לאחר שחש ברע. אתמול הוא שוחרר מבית החולים ושב לתאו בכלא מעשיהו.

כזכור, פרקליט המדינה, על דעת היועץ המשפטי לממשלה, פנה למשטרה בבקשה לקיים בדיקה בחשד לביצוע עבירה פלילית על ידי אולמרט, לאחר שפרק, מתוך הספר שכתב בכלא, נתפס אצל אחד מעורכי דינו בצאתו מהכלא ובפרקליטות טענו כי הפרק עוסק באירוע ביטחוני שהצנזורה אסרה כל פרסום אודותיו.

סניגוריו של אולמרט, עורכי הדין שני אילוז ואלי זהר, התייחסו בדיון לפרשת הספר ואמרו כי "יש לדחות מכל וכל, ועל הסף, את כל ניסיונות ההשפעה החיצוניים והבלתי ראויים שהופעלו על הוועדה בימים האחרונים במטרה להטות את דעת חבריה, וחבל שכך נעשה. מעל לכל אנו דוחים בשאט נפש את הטענה משוללת היסוד לפיה אולמרט עמד באיזשהו מעשה שעשה לפגוע בביטחון המדינה".

כזכור, אולמרט נכנס לכלא בחודש פברואר 2016, לאחר שנגזר עליו 27 חודשי מאסר בגין הרשעותיו בקבלת שוחד של 60 אלף שקלים בפרשת חברת "הזרע", שהיא חלק מפרשת הולילנד והרשעתו בשיבוש מהלכי חקירה בפרשות הולילנד וטלנסקי.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר