גואטה בראיון לוחמני

"השנאה של בנט ושקד לנתניהו - העבירה אותם על דתם"

בראיון לוחמני במיוחד תוקף ח"כ יגאל גואטה את 'הבית היהודי' ואת הרפורמים: "זה הון שלטון עולם תחתון", מסביר למה לא תהיה פשרה ומבהיר - "לא נשכח" לפעילי 'יחד' "אבל נסלח" • צפו (בארץ)

ישי כהן | כיכר השבת |
(צילום: כיכר השבת)

ח"כ יגאל גואטה, מזכ"ל תנועת ש"ס, יוצא במתקפה חריפה נגד 'הבית היהודי' שנפגשו השבוע עם ראשי הרפורמים בארה"ב, לאחר ביטול 'מתווה הכותל' בממשלה ואומר בראיון ל"כיכר השבת" כי "השנאה של בנט ושקד לנתניהו העבירה אותם על דתם".

גואטה מוסיף ותוקף את איומי הרפורמים ואומר כי זה "הון שלטון עולם תחתון", ואומר שבעדות המזרח אין רפורמים. הוא מתייחס לדבריו של היו"ר השר אריה דרעי שנחשפו ב"כיכר השבת" כי יש לקבל בחזרה את הפעילים שפרשו מש"ס ואומר: "לא נשכח אבל נסלח".

בראיון מיוחד ל"כיכר השבת" פותח גואטה במתקפה חריפה על ראשי 'הבית היהודי' ואומר: "האמת היא שזה אפילו אותי מביך, אני פשוט מתבייש בשבילם. אני חושב שמשהו בשנאה של איילת שקד ובנט לביבי נתניהו קצת מעבירה אותם על דעתם ועל דתם. אולי יש להם משקעים מהעבר כשעבדו איתו. לא יודע, זה תמוה מאוד. אפילו אנשים מ'הבית היהודי' לא יודעים להסביר את הסיפור הזה. הם גורמים למבוכה נוראית".

איך אתה מסביר את אלי בן דהן שנחשב ל'חרדי' ב'בית היהודי' שיושב בפגישה הזו יממה אחרי שהוא תוקף את הרפורמים?

"קודם כל הוא לפחות תוקף את הרפורמים. לפחות הוא מסביר את העמדה למה אסור להיכנע לדרישות שלהם. בשונה משקד ובנט. אני מלמד עליו זוכת שיש עליו אילוצים, הוא לפחות מבין מתוקף תפקידו בעבר כמנכ"ל בתי הדין".

גואטה ממהר לעבור לרפורמים ולאיומים שלהם: "יש פה איזו קבוצה שאני לא יודע כמה היא מונה בארה"ב, אבל היא בוודאי לא פה בארץ. והם רוצים להשתלט על השלטון בארץ בכסף שיש להם בארה"ב. אין יותר 'הון שלטון' מהדבר הזה, הון שלטון עולם תחתון. הם מתקשרים לביבי ואומרים לו 'אם אתה תעשה את מתווה הכותל נעצור לך את הכספים', זה להשתלט על המדינה בכסף, הרי לא יכול להיות שהם יחליטו דברים על דעתם ואנחנו פה נקיים את מה שהם רוצים, בגלל שבארה"ב הם חיים ככה".

גואטה מדבר על העובדה שבעדות המזרח לא היו רפורמים: "אתה יודע, בדקתי. במרוקו לא היו רפורמים. לא בתוניס ולא בעיראק ולא במצרים ולא בשום מדינה של מזרחיים. זה משהו שמגיע, אפילו לא באירופה, אולי זה נולד בכלל בארה"ב.

"אצלנו בכלל יש אנשים שהם חילונים נקראים, אבל במידה מסוימת הם מתביישים בזה ואמרים 'קשה לי לשמור שבת', אבל זה לא הופך אותו לרפורמי. הוא לא בא עם מכונית לבית כנסת בשבת, הוא יעדיף לא לבוא, הוא מבין שזה לא הולך ככה, יש פה מסורת של אלפי שנים. לבוא ולקעקע את זה? לבנות דת רפורמית מההרס של הדת היהודית? זה לא נורמלי".

גואטה ממשיך ותוקף את הרפורמים: "הרי זה לא דת, זה מועדון חברים ובא להם ככה להתנהל. הם הרי לא כל יום מתפללים. הם מבקשים מקום להתפלל, הם לא באמת מניחים תפילין, הנשים שלהן מניחות תפילין שמגיע ערוץ 2. כל הדת שלהם זה לקעקע את הדת היהודית".

'הבית היהודי' מחפשים פשרה, הראשון לציון הגר"י יוסף ביקש להילחם בכל פשרה, ש"ס תלחם?

"קודם כל - חד משמעית. מי יש לו פה את הרשות להתפשר על התורה, אין פה רשות להתפשר. יכול להיות מצב שמישהו יכפה אותנו, אבל שאנחנו נבוא בהסכמה על פשרה על חשבון התורה? לא קיים דבר כזה. מי יש לו היתר לעשות פשרות על התורה? לא צריך להיות פוסק גדול בשביל זה".

ח"כ יגאל גואטה מבקש להדגיש נושא נוסף: "כל הזמן הם מדברים ש'החרדים נגד הרפורמים', אני רוצה לומר: רבים מחבריי הם אנשים חילוניים מסורתיים והם לא מוכנים לשמוע על זה בשום פנים ואופן, רוב המדינה פה זה אנשים מסורתיים שלא רוצים לשמוע דברים כאלה. הם לא רוצים שבעוד דור או שניים יווצר מצב שהנכד שלו מתחתן עם איזו מישהי שבסוף מתברר שהיא גויה, שעברה איזה גיור שיש עליו או אין עליו פיקוח. לא מעוניינים בזה. רוצים לשמור על הדברים האלה".

גואטה מוסיף: "אנשים אומרים 'אתם עושים קרע בעם'. אנחנו לא עושים כלום, אנחנו מבקשים לשמור על הקיים, מי שמנסה לעשות את הקרע זה הם בעצמם, המצב קיים, יש סטטוס קוו, הם רוצים לקעקע אותו ולפלג את העם".

אתמול פרסמנו שיו"ר ש"ס אריה דרעי ביקש לשכוח את המשקעים ולקבל בחזרה את כולם, אולי גם את פעילי 'יחד', מה דעתך?

"אני חושב שהוא מתעלה על עצמו. לשכוח קשה מאוד. הם עשו דברים נוראיים. הם ניסו לעשות דברים נוראיים. לפלג את הציבור הספרדי, ניסו לפלג בתים ותלמודי תורה ומוסדות, עשו מחלוקת נוראית. האמירה של יו"ר התנועה זה מראה כמה הוא מתעלה על עצמו.

"למרות שקשה לשכוח, אנחנו למען האיחוד, לא נשכח אבל נסלח, שוב פעם ושוב פעם זה רק למען האחדות. כשאנחנו מאוחדים - אין ספק שאנחנו יותר חזקים".

צפו בראיון המלא

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר