"המדינה הפיקטיבית נפלה"

הסוף של דאעש? עיראק הודיעה על ניצחון

דובר צבא עיראק הודיע כי "המדינה הפיקטיבית נפלה" וההערכת הן שהקרבות במוסול יסתיימו תוך כמה ימים בניצחון הצבא העיראקי ובתבוסה מוחצת של דאע"ש (העולם הערבי)

חיילים עיראקים חוגגים (צילום: תקשורת ערבית)

האם זה הסוף של דאע"ש? בעיראק כבר חוגגים. דובר צבא עיראק אמר היום (חמישי) כי "המדינה הפיקטיבית נפלה". הדובר התייחס להתקדמות בלחימה מול ארגון המדינה האסלאמית בעיר מוסול ולקראת הכרעתה בשכונות הבודדות בהן לוחמי הארגון הקיצוני עדיין שולטים.

למרות הניצחונות האחרונים מול אנשי הארגון הקיצוני השלטונות העיראקיים צופים כי הקרבות העזים יימשכו עוד כמה ימים ויסתיימו בניצחונם בשכונות המערביות בעיר העתיקה של מוסול.

בצבא העיראקי מאמינים כי פיצוץ המסגד העתיק בעל הצריח הנטוי במוסול לפני מספר ימים היה סמל לקריסת הארגון שכן מדובר באחד מסמליו הבולטים של דאעש ובו גם הוכרזה החליפות על ידי אל-בגדדי. העיראקים טוענים כי בדאעש העדיפו להרוס אותו ולא לתת לצבא העיראקי את תמונות הניצחון בתוכו.

ממשרד ראש הממשלה העירקי חיידר אל עבאדי נמסר כי פורסמו הוראות לצבא במדינה להביא את הקרבות לידי סיום. בחודשים האחרונים שוחררה מרבית העיר מוסול מידי דאע"ש על ידי כוחות צבא עירק ומיליציות נוספות ועל פי דיווחים בתקשורת הערבית גם פעילי הארגון חשים כי ימיו ספורים.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר