הצדק יצא לאור

בוטלה הרשעת הולך רגל ש"נהג בשכרות"

בית המשפט המחוזי ביטל את הרשעתו של הולך רגל שהשוטרים אילצו אותו לבצע בדיקת ינשוף והרשיעו אותו על נהיגה בשכרות, זאת ללא שום סיבה הגיונית (משטרה ומשפט)

(צילום: שאטרסטוק)

צדק בבית המשפט? מתברר שלא תמיד. תושב השפלה נתפס על ידי שוטרים, הואשם ואף הורשע בנהיגה בשכרות - למרות שבכלל לא נהג באותו לילה בו נעצר. לאחר שהורשע הוא ערער על בדיקת הינשוף שאולץ לעבור - שהובילה להרשעה המוזרה והחסרת היגיון - והיום (חמישי) התקבל ערעורו של האיש ובית המשפט קיבל את גרסתו לאירועים המוזרים של אותו לילה.

על פי הדיווח ב'מאקו', האיש, בשנות ה-40 לחייו שמתגורר בשפלה, יצא ליישוב אזור סמוך לחצות: כשהחנה את מכוניתו הוא פגע בתמרור וגרם לו נזק. לאחר מכן הוא עזב את מכוניתו והמשיך למקום בילוי בו היה במשך כשעתיים.

כשחזר למכוניתו, הוא ראה בסמוך לה שני פקחים ששאלו אותו מי אחראי לתאונה. האיש השיב כי הוא אחראי לתאונה, והפקחים הזמינו מיד את המשטרה. למרות שלכל הדעות חלפו כשעתיים מהרגע שהחנה את רכבו, השוטרים שהגיעו למקום דרשו ממנו לבצע בדיקת ינשוף לגילוי רמת האלכוהול בדמו למרות שלכולם ברור שלא נהג באותה עת.

בשלב זה התפתח ויכוח בין האיש לשוטרים, שטענו כי סירב לבצע את הבדיקה - והוא נלקח לתחנת המשטרה. גם בתחנת המשטרה התבקש האיש לעבור בדיקת ינשוף. בתחילה הוא סירב לכך: "על מה בדיקת ינשוף, אני לא נהגתי", טען. לאחר מכן הוא השתכנע כי כדאי לו לעבור את הבדיקה ונענה לבקשת השוטרים. אלא שאז, לטענתו, השוטרים לא היו מרוצים מתוצאותיה וטענו כי הכשיל את ביצוע הבדיקה בכוונה.

כל תחנוניו של האיש לא הצליחו לשכנע את השוטרים כי לא נהג, ולאחר התקרית הוגש נגדו כתב אישום בבית משפט השלום בגין נהיגה תחת השפעת אלכוהול, נהיגה בקלות ראש, והתנהגות הגורמת לנזק - למרות ששב וחזר בכל הזדמנות על גרסתו כי לא נהג תחת השפעת אלכוהול. למרות זאת, בית משפט השלום הרשיע אותו תוך שהוא מסתמך על גרסתם השקרית והמרושעת של השוטרים.

האיש התגלה כעקשן והחליט לערער על החלטת בית המשפט, באמצעות עורך דינו מתן קניג: בית המשפט המחוזי בלוד החליט היום להפוך את החלטת בית המשפט וקיבל את הערעור. "אין כל ראיה המצביעה על כך שהמערער נהג ברכב בסמוך לדרישת השוטרים ממנו לעבור בדיקת נשיפה... אין לנו כל אינדיקציה שתעזור לדעת אם באותה עת היה שיכור אם לאו", נכתב בהחלטה המפתיעה.

זו לא הפעם הראשונה שבתי המשפט מאשרים הרשעות מוזרות של שוטרים למרות שהמציאות מוכיחה כי הן מופרכות. ופעמים רבות עולות טענות כאלה, הפעם זה גם הסתיים בצורה טובה עם זיכוי.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר