הצהרה משמעותית

נשיא הפרלמנט האירופי: נבלום החלטות אנטי ישראליות

נשיא הפרלמנט האירופי אנטוניו טייאני התארח בקהילה היהודית בבלגיה והשמיע שלל הבטחות והצהרות הערבות לאוזן הישראלית בכלל - והחרדית-האירופאית בפרט (חדשות)

אלי רוטמן | כיכר השבת |
הנשיא טייאני בטקס (צילומים באדיבות: לשכת נשיא הפרלמנט האירופי וארתור וולפוני)

"מדיניות השמירה על זכויות הדת היהודית והמלחמה העיקשת בעקביות בכל גילוי של אנטישמיות וגזענות תימשך ללא פשרות. נבלום כל ניסיון חקיקה נגד מצוות הדת שחיטה כשרה וברית מילה וכל ניסיון קבלת החלטות אנטי ישראליות בפרלמנט האירופי" – כך אמר נשיא הפרלמנט האירופי אנטוניו טייאני בבית הכנסת הגדול בבריסל שם ערכה הקהילה היהודית אמש (רביעי) אירוע מיוחד לציון בחירתו ותמיכתו העקבית ביהודים ובישראל. באירוע השתתפו סגני נשיא הפרלמנט יואן מירסייה פסקו ומאק גינס מאירלנד המופקדת על תיק הדתות, חברי פרלמנט, נציגי הממשלה והאיחוד האירופי וראשי הקהילה היהודית בבלגיה.

בנאום אוהד במיוחד חזר הנשיא טייאני על מדיניותו והצהרותיו בעבר ואמר כי פנה לכל מדינות האיחוד לחוקק חוקים נגד אנטישמיות כפי שקיבל הפרלמנט האירופי לפני כחודש ומדיניות ההענשה קשה על כל גילוי אנטישמי או גזעני. הוא הוסיף כי הדרך היעילה ביותר למלחמה באנטישמיות היא באמצעות חינוך ילדי אירופה להיכרות עם העם היהודי ומצוותיו ולקחי השואה: "אמשיך ליזום גם פעילויות משותפות של הפרלמנט עם הקהילה היהודית כבעבר; היכרות קרובה חשובה ביותר כדי שיבינו את הצרכים הייחודיים ויאהיבו את היהודים והיהדות".

המארח, רבה של בלגיה ונציג 'ועידת רבני אירופה' במוסדות האיחוד האירופי הרב אברהם גיגי אמר, כי במהלך נאומו של טייאני הגיעה הידיעה ולפיה הפרלמנט במחוז הפלמי בבלגיה הצביע בעד הימום 'רברסיבל' - 'אלקטרונרקוז' של בהמות לפני השחיטה האוסר למעשה את השחיטה הכשרה למרות פסיקת ביהמ"ש לחוקה: "האנטישמיות באירופה גואה ובשעה שאנחנו מתכנסים כאן עם ההנהגה השפויה באירופה לא הרחק מכאן הצביע הפרלמנט הפלמי נגד השחיטה הכשרה. החקיקה האנטי דתית הינה סכנה לחיים היהודיים באירופה. אנו בעיצומה של הכנת העתירה לביהמ"ש במחוז ולוניה שם נתקבלה החלטה זהה לפני כחודשיים ועתה נכין עתירה דומה לביהמ"ש לחוקה גם במחוז הפלמי. נילחם בנחישות נגד ההחלטות האומללות הללו גם עד לביהמ"ש לזכויות אדם בהאג עד לביטולן".

הרב גיגי הגיש לטייאני את מתנת הקהילה היהודית בבלגיה - חלקה מיוחדת ביער האירופי בישראל שם יינטעו על שמו 18 עצים, והקריא את ברכת נשיא 'ועידת רבני אירופה' הרב פנחס גולדשמידט בשם רבני אירופה: "אנו רואים בך מנהיג חזק עם מצפן מוסרי חזק, חזון ברור סמוך על ניסיון שאין שני לו. יש לנו אמונה בעידן החדש של המנהיגות ובאיכות הידידות בין הפרלמנט שאתה נשיאו ובין 'ועידת רבני אירופה'".

כזכור, לפני כחודשיים קיבל הפרלמנט במחוז הוולוני בבלגיה החלטה נגד השחיטה הכשרה. אמש החליטו חברי הפרלמנט הפלמי בהתנגדות חבר פרלמנט אחד בלבד על החלטה שתכנס לתוקף ב 2019 ולאחריה; עד להתארגנות בתי המטבחיים להימום בשיטת ה'רברסיבל' - 'אלקטרונרקוז' יהממו בהמות דקות לפני השחיטה וגסות לאחריה. הרב גיגי: "לצערנו, חברי שלושת המפלגות הגדולות היו נחושים להצביע בעד ההימום למרות פסיקת ביהמ״ש לחוקה. הרי נשיא הקונסיסטואר פיליפ מרקביץ, הרב פנחס קורפנלד יו״ר ׳מחזיקי הדת׳ בבלגיה ואנוכי עתרנו לביהמ״ש לחוקה בשני המחוזות בטענה שהתקבלה ולפיה "הגבלת השחיטה הכשרה מצמצמת בצורה מוגזמת ובלתי סבירה את חופש הדת, פוגעת משמעותית ומנוגדת לחוקי יסוד זכויות האדם וזכויות הדת בבלגיה".

"הם ניסו לשכנע אותנו באמצעות מר ונטנס פיפ, וטרינר במקצועו שישמש כמתווך בין החברי הפרלמנט הקהילה היהודית והקהילה המוסלמית שהציע שנסכים לסוג מסוים של הימום. אך הודענו להם חד משמעית כי הקהילה היהודית מתנגדת בתקיפות לכל הגבלה של השחיטה הכשרה. אמרתי להם כפי שאמרתי גם בהופעה בפני הפרלמנט הוולוני בין שאר הטיעונים המדעיים והחוקיים, כי זו צביעות; צייד ברברי כשמשסים כלבים בחיות ובהמות שנורו לשם שעשוע מותר על פי החוק. היש ברבריות גדולה מזו?".

הרב גולדשמידט אמר בתגובה כי בימים אלה נתבשרנו גם על קמפיין של שני פוליטיקאים בולטים חברי המפלגה הסוציאל ליברלי בהולנד, על "הצורך החשוב שיש להוציא אל מחוץ לחוק את טקסי ברית המילה, המקובלים אצל יהודים ומוסלמים". הם גם השוו את מצוות המילה לכריתה של אב את בדל האוזן של ילדו. כפי שאמרתי לפני כחודשיים לאחר ההחלטה בפרלמנט בוולוניה, זו התקפה נגד חופש הדת ליהודים ולמוסלמים המנוהלת ע"י מפלגות הממסד המנסות לעלות על גל השנאה והפחד שזורעות המפלגות הקיצוניות בכדי לזכות בקול הבוחר. אם אירופה תהפוך למזרח התיכון בחוקיה ובאי סבלנותה למיעוטים השונים, ניווכח שאכן האסלאם הקיצוני והרדיקלי ניצח אותנו".

לדבריו, "מצער שוב שמליבה של אירופה מקום שהיה צריך להיות לדוגמא לכל מדינות היבשת יוצאת הקריאה למלחמה בחופש הדת של המיעוטים. בירת האיחוד האירופי מטילה כתם שחור מעל שמיה המתקדרים של אירופה. יהודים מסרו את נפשם גם בתקופות האפלות ביותר בהיסטוריה כדי לאכול אוכל כשר וכדי למול את ילדיהם, חלפו רק שבעים שנה לאחר שהרייך השלישי בצביעות אכזרית אסר בשם 'ההומניות' את השחיטה הכשרה טבח באכזריות מיליוני יהודים והחריב את אירופה. ניאבק יחד עם הקהילה היהודית בבלגיה בהחלטות האומללות הללו בכל הכלים העומדים לרשותנו".

כידוע, בלגיה היא פדרציה המורכבת משלושה מחוזות: פלנדריה, וולוניה ובריסל. מחוז פלנדריה המונה כ- 6 מיליון נפש, מחוז ולוניה מונה כ- 3.5 מיליון נפש ובריסל כמיליון נפש. הרב גיגי מדגיש: "גם במחוז בריסל, החשוב במחוזות מבחינה לאומית, אנו רואים כבר התארגנות לחקיקה זהה ואנו מודאגים מאוד מהאפקט שייוצר כלפי אירופה כולה. עלינו לזכור כי בריסל היא עיר הבירה דה פקטו של האיחוד האירופי, והמטרופולין הגדול ביותר בבלגיה. המורכב מ-19 ערים, בהן הבירה בריסל. במחוז נמצאים מספר מוסדות פוליטיים חשובים של האיחוד האירופי: הנציבות האירופית, המועצה האירופית, מועצת האיחוד האירופי ואחד ממושביו של הפרלמנט האירופי. כמו כן נמצא במחוז המטה הראשי של נאט"ו".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר