פרסום ראשון

דרמה בישיבת המועצה: הנציגים החרדים התחרטו ולא מנעו תקציב ל'הבית הפתוח'. צפו

כל חברי הסיעות החרדיות בירושלים החליטו להימנע בהצבעה לגבי אנשי הקהילה הפרובוקטיבית, שיהנו בעקבות כך מהתקציב שביקשו - וכן מהנפת דגליהם בחוצות עיר הקודש. צפו (חרדים)

אלי רוטמן | כיכר השבת |
ישיבת העירייה היום, והתעקשות ראש העיר - שניצח (צילום: באדיבות המצלם)

נציגי סיעות ש"ס ויהדות התורה בעיריית ירושלים הצביעו שלשום כמצופה מהם, ובוועדת התמיכות העירונית הם הרימו ידם נגד תקצוב לאנשי 'הבית הפתוח' הפרובוקטיביים, העומדים גם מאחורי מצעדי התועבה בעיר.

אלא שהיום (חמישי) בישיבת מועצת העיר, לאחר שראש העיר ניר ברקת צידד ותמך נמרצות בהקצאת התקציב המדובר, נמנעו חברי הסיעות החרדיות בהצבעה האמורה - והתקציב עבר.

יצויין, כי לייעוד התקציב בסך חצי מיליון השקלים הוצע נתמך נוסף: ארגון OU הפעיל בענייני רווחה וסיוע לציבור דוברי האנגלית בבירה.

ברקת, מרוצה (צילום ארכיון: ירון דרוקמן, ynet)

חבר המועצה אריה קינג ביקש לפצל את הסכום הנידון, כך שיגיע גם לידי ארגון זה ולא רק לידיהם של פעילי 'הבית הפתוח'. לדבריו, שניהם עונים לסעיף הרלוונטי של 'מנהלים קהילתיים לציבור עם צרכים מיוחדים' בשמו הוקצה התקציב.

אך הצעתו נדחתה, כך גם ההצעה לאסור הנפת דגלי האנשים הללו בהתקנים עירוניים המחוברים לעמודי תאורה בעיר, כשכעת הם הדגלים הפרטיים היחידים שניצבים שם לעומת שאר הדגלים הרשמיים והטקסיים המותקנים מעת לעת.

מ-OU ישראל ביקשו להגיב על הכתבה ואמרו: ״נציגי כל הסיעות החרדיות והדתיות התגייסו יחדיו על מנת לוודא שהמרכז הקהילתי של OU ישראל יקבל תמיכה בעבור הפעילות שלה למען ציבור דוברי האנגלית בירושלים שעמדה בקריטריונים לקבלת תקציב עירוני באותה תמיכה שבה נתמך הבית הפתוח.

במסגרת דאגה קואליציונית, דיונים בראשות ראש העיר ושאר חברי המועצה, הוחלט כי ה-OU תקבל תקציב מבלי לפגוע בתקציב הבית הפתוח.

אנו חייבים לציין לשבח את כל חברי המועצה החרדים והדתיים שעמדו על דעתם במהלך ישיבת הוועדה המייעצת לתמיכות כדי שה-OU תיהנה מתקציב שמגיע לה ובזכותם נמצא הפתרון.

תודה מיוחדת לכל חברי המועצה בהם יצחק פינדרוס, ישראל קלרמן, שלמה רוזנשטיין, אליעזר ראוכברגר, יוסי דייטש, משה הלברשטם, צביקה כהן, חיים כהן, פיני עזרא, אברהם בצלאל, חיים אפשטין, דב קלמנוביץ', אריה קינג, משה לאון, חגית משה ולכל העוזרים שלהם על התמיכה״.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר