וְשָׁמְרוּ בְנֵי יִשְׂרָאֵל אֶת הַשַּׁבָּת

ראש הממשלה נתניהו כיבד את השבת בביקור בשטרסבורג

בצל הסערה בנושאי דת ומדינה, רה"מ בנימין נתניהו ורעייתו טסו בערב שבת קודש להשתתף בטקס האשכבה לקנצלר גרמניה לשעבר וכיבדו את השבת, בין היתר בצעידה רגלית אל הפרלמנט (פוליטי)

ישראל כהן | כיכר השבת |
נתניהו בצאת לשטרסבורג (צילום: קובי גדעון, לע"מ)

כבוד לשבת קודש: לאחר הסערה שנוצרה בשבוע האחרון ביחסי דת ומדינה בעקבות הקפאת 'מתווה הכותל' וביטולו בפועל והדיונים הקדחתניים סביב חוק הגיור כמו גם הניסיונות לסתום את פרצת חילולי השבת המתרבים בפרהסיה מתברר כי לפחות מנהיג המדינה כיבד את השבת בשהותו בחוץ לארץ וצעד ברגל מרחק רב על מנת שלא לחלל את השבת בפומבי.

ראש הממשלה בנימין נתניהו ורעייתו שרה טסו בערב שבת לשטרסבורג שבצרפת והשתתפו היום (שבת קודש) בפרלמנט האירופי בטקס האשכבה לקנצלר גרמניה לשעבר הלמוט קוהל. יחד עם רה"מ נתניהו ורעייתו השתתפו בטקס מנהיגי אירופה ונשיא ארה"ב לשעבר ביל קלינטון.

בהודעה שפרסמה לשכת ראש המשלה נכתב כי רה"מ נתניהו צעד ברגל מהמלון לבניין הפרלמנט האירופי, וזאת כדי להימנע מחילול שבת בפומבי.

כמו כן נמסר כי רה"מ הוזמן לשאת דברים אך החליט שלא לעשות כך בגלל השבת וכן רה"מ גם לא חתם בספר האורחים בגלל שבת קודש.

גורם חרדי אומר ל"כיכר השבת" כי "העובדה שראש הממשלה עצמו מחלל את השבת, ידועה. הוא לא יהודי חרדי. גם מערך האבטחה מסביבו מחלל שבת וכל צעד שלו כרוך בחילול שבת, אך עדיין, העובדה כי לפחות בחלק מהדברים הקפיד לשמור שבת, כראש הממשלה, היא חשובה וראויה להערכה".

לדברי דובריו של נתניהו, "ראש הממשלה התקבל בחום ואהדה רבה ושוחח עם מרבית המנהיגים: הקנצלרית מרקל, הנשיא מקרון, קלינטון, ר"מ בריטניה מיי, בלגיה, לוקסמבורג, נשיא אוקראינה נשיא גרמניה ועוד. חברים רבים בפרלמנט האירופי ניגשו לרה"מ נתניהו וסיפרו כי בכוונתם להגיע בקרוב לביקורים בישראל".

נתניהו בצאתו לשטרסבורג (צילום וידאו: רועי אברהם, לע"מ; סאונד: בן פרץ, לע"מ)

נשיא צרפת עמנואל מקרון אמר לנתניהו כי הוא מצפה לראותו בפריז בעוד שבועיים בטקס 75 שנה לגירוש יהודי צרפת בו ינאמו מקרון ונתניהו. לאחר מכן יגיע רה"מ לאליזה לפגישת עבודה עם נשיא צרפת.

יצוין כי הפגישה המדינית הראשונה עם מקרון בארמון האליזה נקבעה כבר לפני מספר ימים.

עם המראתו לשטרסבורג, אמר ראש הממשלה כי "אני יוצא עכשיו לשטרסבורג כדי לחלוק כבוד אחרון להלמוט קוהל, קנצלר גרמניה לשעבר. הלמוט קוהל היה מנהיג ענק, תרתי משמע. הוא היה ידיד ענק של מדינת ישראל ושלי אישית. הוא פעל רבות למען האינטרסים המדיניים והביטחוניים של מדינת ישראל וכל אזרחי ישראל חבים לו תודה עמוקה. אני אבטא את זה שם בשטרסבורג, בין מנהיגי אירופה והעולם".

נתניהו התייחס לסערה סביב חוק הגיור ואמר: "שלום בית בתוך העם היהודי זה דבר שחשוב לי. זה חשוב לי גם כראש ממשלת ישראל, זה חשוב לי אישית כבן לעם היהודי, ולכן כינסתי היום את ראשי מפלגות הקואליציה והגענו יחד לסיכום הבא: בעצם, העותרים וממשלת ישראל מסכימים יחד להקפיא את כל ההליכים, להקפיא את הליכי העתירה בעניין הגיור בבג"ץ, להקפיא את עניין החקיקה בממשלה ובכנסת בעניין הגיור, והדבר הזה כמובן מאפשר לי גם להקים צוות שיעבוד כחצי שנה ויחפש פתרונות להסדר מוסכם בנושא הגיור.

"אנחנו ביום ראשון, יחד עם העותרים, נפנה לבג"ץ ונבקש דחייה של פסיקת הבג"ץ עד שהצוות יסיים את עבודתו. אני מאוד מקווה שבג"ץ ייעתר לבקשה המשתפת הזאת, משום שזה גם יצנן את הרוחות וגם יפתח פתח של תקווה להסדר מוסכם בתוך עמנו".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר