מיהר בגלל השבת

נתניהו ביקר בהפתעה בבית הכנסת בשטרסבורג • צפו

ראש הממשלה נתניהו הפתיע בערב שבת את מתפללי בית הכנסת בשטרסבורג, ומיהר לעזוב את המקום כדי להספיק להגיע למלון לפני כניסת השבת • צפו בתיעוד מיוחד (חדשות)

(צילום: קובי גדעון, לע"מ)

ראש הממשלה בנימין נתניהו ורעייתו שרה הפתיעו בערב שבת קודש את מתפללי בית הכנסת בשטרסבורג, והגיעו לבקר במקום. ראש הממשלה שוחח עם רב בית הכנסת על הקהילה היהודית בשטרסבורג ונפגש עם המתפללים.

לאחר קטע חזנות קצר, נשא ראש הממשלה דברים קצרים בסיומן מיהר לעזוב את המקום, לדבריו - כדי להספיק לחזור למלון לפני כניסת שבת קודש.

בדבריו, אמר ראש הממשלה: "באתי הנה כדי לכבד את זכרו של ידיד גדול של מדינת ישראל, הלמוט קוהל, פה בפרלמנט האירופי, אבל כמובן שאין ביקור בלי להגיע לקהילה היהודית, ואני שמח לראות כאן אתכם שומרים את מסורת ישראל.

"יש שני מרכיבים לקיום היהודי. אחד - שמירה על המורשת שלנו, ושתיים - הבטחת העתיד שלנו במדינת ישראל, שהיא המפתח לקיומן של תפוצות ישראל, בגלות, בתפוצות השונות ברחבי העולם. השמירה על מורשת ישראל, זה דבר שאתם עושים כאן ואנחנו עושים בביתנו. בננו הצעיר, אבנר, היה חתן התנ"ך של מדינת ישראל, וסגן שני בחידון התנ"ך העולמי, וכמעט כל שבת הוא חוזר משירותו בצה"ל ואנחנו יושבים וקוראים את פרשת השבוע ואת ההפטרה. אלה היסודות שעליהם אנחנו נשענים.

"והיסוד השני - הבטחת עתידו של העם היהודי וקודם כל להבטיח את עתידה של מדינת היהודים ואנו עושים את זה. אנחנו מפתחים את העוצמה הצבאית והכלכלית שלה, ישראל היא היום בהרבה מובנים כוח עולמי, במודיעין ובטכנולוגיה והדבר הזה מביא אלינו הרבה מאוד מדינות.

"אני אפגוש כאן מחר את נשיא צרפת מקרון ועוד אראה אותו בקרוב בימים הבאים ואני אפגוש פה מנהיגים אחרים. לאחרונה היה בארץ ביקור מאוד מרגש של הנשיא טראמפ שהיה בכותל, נגע באבני הכותל ובשבוע הבא יהיה אצלנו ביקור של ראש ממשלת הודו, פעם ראשונה בתולדות מדינת ישראל שראש ממשלת הודו מגיע למדינת ישראל.

"הייתי לאחרונה בסין, בהזמנתו של נשיא סין. אתם יודעים, הודו, סין וישראל ביחד זה בערך שליש מהאנושות. אנחנו עוד מעט נעבור 1.4 מיליארד בני אדם. ואני אמרתי בסין - אנחנו עברנו עכשיו שמונה מיליון, והוא אמר לי – אבל אתם מעצמה עולמית בטכנולוגיה וחדשנות.

"אז עם ישראל, מדינת ישראל, מייצגים דבר מיוחד מאוד בתולדות העמים. זה עץ עם שורשים עמוקים בקרקע שלנו, במורשת שלנו. אבל הוא במקביל שולח ענפים מעלה מעלה, של חדשנות, של פיתוח, גם לעמנו ולכלל האנושות.

"ובכן אלה הם שני המרכיבים של העתיד שלנו, של העם שלנו. אבל כיוון שאנחנו שומרים על המסורת אז אנחנו צריכים להגיע חזרה למלון לפני השבת. ולכן אני נפרד מכם בברכת שבת שלום ועם ישראל חי".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר