מהכלא לאאודי השחורה

לאחר 16 חודשי מאסר: אהוד אולמרט שוחרר מבית הסוהר

ראש הממשלה לשעבר אהוד אולמרט שוחרר הבוקר מאגף 10 בכלא מעשיהו לאחר ריצוי שני שליש מעונשו • לאחר שחתם אצל מפקד בית הסוהר הוא נכנס לרכב השרד שהמתין לו • תיעוד (חדשות)

אולמרט משתחרר, הבוקר (צילום: הדס פרוש - פלאש 90)

ראש הממשלה לשעבר אהוד אולמרט שוחרר הבוקר (ראשון) מכלא מעשיהו לאחר ריצוי שני שליש מעונשו, כפי שהחליטה ועדת השחרורים ביום חמישי האחרון.

לאחר השעה 06:00 בבוקר יצא אולמרט מאגף 10 המאובטח בו ריצה את עונשו, חתם על טופס השחרור אצל מפקד בית הסוהר, נכנס לרכב השרד שהמתין לו מחוץ לכלא - אאודי שחורה ובה מאבטחי שב"כ - ונסע אל ביתו.

תהליך השחרור של אולמרט כלל "טופס טיולים", קבלת הפיקדון, שחרור ביחידת הרישום, זיהוי ולבסוף הקראת תנאי השחרור על ידי מפקד בית הסוהר.

בדלת בית הסוהר הועברה אחריות אבטחתו של אולמרט משירות בתי הסוהר ליחידה לאבטחת אישים של השב"כ.

ליד בית של אולמרט במוצא עילית, המתינו לראש הממשלה שלושה אזרחים מירושלים עם שלט תמיכה.

אולמרט נידון ל-27 חודשי מאסר בפועל והחל לרצות את עונשו מאז פברואר 2016, לפני 16 חודשים.

אולמרט הורשע בפרשת הולילנד ונידון לשנת מאסר וחצי. כמו כן, הורשע בעבירות של שיבוש הליכי משפט בגין ניסיונו להניא את שולה זקן מהסדר טיעון. בפרשת טלנסקי הורשע אולמרט בעבירת מרמה והפרת אמונים ובעבירה של קבלת דבר במרמה בנסיבות מחמירות.

ועדת השחרורים החליטה על ניכוי שליש מעונשו, לאחר שהתנהגותו בכלא הייתה טובה, למעט אירוע אחד שבו לא פנה כראוי לאחד מאנשי הסגל. ההחלטה התקבלה למרות פרשת הספר והחשד להוצאת מסמכים מסווגים אותו בודקת המשטרה.

הוועדה קבעה בהחלטתה כי "עם כל החומרה שיש לייחס למכלול העבירות, יש לראותן כמקשה אחת במובן זה שבתקופה מסוימת בחייו הציבוריים רבי המעש של האסיר דבקה בו מידת השחיתות, הוא נענש על מעשיו ושילם מחיר כבד. באשר להתנהגותו, היא הייתה ללא דופי למעט עבירת המשמעת שאין לזלזל בה, התבטאות לא נאותה אחת כלפי סוהר שעליה נענש בזמנו. לאור כל האמור יש לראות את הפרת המשמעת מצד האסיר על רצף כל תקופת שהותו בכלא - שהייתה נאותה מבחינת התנהגותו ואף יותר מזה. אנו מחליטים לקבל את בקשתו לשחרור על תנאי בהתאם לתוכנית הרשות לשיקום האסיר".

הפרקליטות החליטה שלא לערער על ההחלטה, זאת בתום דיון ממושך אצל היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט, ובכך התאפשר שחרורו הבוקר.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר