מאבק הגיוס בחו"ל חוזר?

ראשי ישיבות מארגנים "כינוס חירום" במונסי על חוק הגיוס

ראשי הישיבות הגאון רבי מלכיאל קוטלר והגאון רבי אליהו בער ווכטפויגל יוזמים "כינוס חירום" בנושא המאבק ב'חוק הגיוס' • גורם בכיר: "דעת רבים מגדולי הדור בארה"ב שאין להתערב בנושא" (חרדים)

ישראל כהן | כיכר השבת |
הגר"מ קוטלר. ארכיון (באדיבות המצלם)

ראשי הישיבות הליטאיות הגאון רבי מלכיאל קוטלר ראש ישיבת ליקווד והגאון רבי אליהו בער ווכטפויגל יוזמים "כינוס חירום" בהשתתפות ראשי ישיבות ואדמו"רים בנושא המאבק ב'חוק הגיוס'.

ל"כיכר השבת" נודע כי בין מארגני האסיפה נמצאים העסקנים חיים אהרן טאמבאק וחיים בלום המזוהים עם 'הפלג הירושלמי' ומקורבים לראשי הישיבות הללו, כמו כן הרב יעקב הורביץ ראש ישיבת 'בית מאיר' בארה"ב מעורב גם הוא בנושא.

אל האסיפה שנועדה להתקיים בתחילה בשעה 17:00 אחרי הצהריים במונסי, אך צפויה ככל-הנראה להידחות במספר ימים ואולי אף ליום ראשון הבא, הוזמנו להשתתף גם אדמו"רים וראשי ישיבות שלא נטלו חלק בהפגנה של חסידות סאטמר, פלג האדמו"ר מהרי"י מסאטמר, שנערכה לפני מספר שבועות בניו יורק באותו עניין.

בין היתר הוזמנו האדמו"רים מויז'ניץ ממונסי, סאטמר, באבוב ועוד. יצוין כי שני האדמו"רים מסאטמר הוזמנו, וההערכה הינה שייתכן והאדמו"ר מהר"א מסאטמר ישתתף בכינוס.

גורם בכיר באחת החצרות אומר ל"כיכר השבת" כי על פי ההערכות מרביתם של האדמו"רים לא יקחו חלק באסיפה.

"דעתם של רבים מגדולי הדור בארה"ב שאין להתערב בסוגייה המסורה לגדולי ישראל חברי מועצות גדולי וחכמי התורה שבארץ הקודש ובאם הם יכריעו בנושא הרי שדעתם תתקבל. לא עלינו לבדוק את הבעיות שישנן בארץ אם בכלל ישנן כאלו", אומר הגורם.

כאמור השאלה הגדולה הינה מי כן ישתתף בסופו של דבר והאם ראשי הישיבות היוזמים את האסיפה יובילו מהלך בניגוד לדעתם של גדולי הדור בישראל.

גורמים בחצר סאטמר מזכירים בשיחה עם "כיכר השבת" כי מי שדיבר כבר לפני מספר שבועות על הצורך בכינוס שכזה של אדמו"רים וראשי ישיבות הוא האדמו"ר מהר"א מסאטמר המבקש לקיים דיון מעמיק בסוגיית הגיוס והאם אכן דברים השתנו לרעה בנושא.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר