דילמה גורלית

האם ישראל תתקוף את האיראנים בלבנון?

מקבלי ההחלטות במערכת הביטחון הישראלית שוקלים בימים אלה האם להשמיד בתקיפה יזומה את מפעל הטילים המדויקים שמנסה איראן להקים בלבנון עבור ארגון הטרור חיזבאללה (צבא וביטחון)

אלי רוטמן | כיכר השבת |
תקיפת צה"ל. אילוסטרציה (צילום ארכיון: דובר צה"ל)

לפני כשבוע וחצי, בכנס הרצליה, נתן ראש אמ"ן אלוף הרצי הלוי, אישור רשמי לדיווחים ערביים: "בשנה האחרונה איראן פועלת להקים תשתיות ייצור עצמי של נשק מדויק גם בלבנון וגם בתימן. אנחנו לא יכולים להישאר אדישים לזה - ולא נישאר".

מתברר, כך לפי דיווח ב'ידיעות אחרונות', כי גם הקבינט המדיני-ביטחוני קיים דיון מיוחד, לגבי העובדה כי במקום שיירות הנשק החדיש אותן העבירה וניסתה להעביר איראן לכוחות חיזבאללה, דרך סוריה - שנתקלו שוב ושוב בסיכולים מן האוויר מצד ישראל (לפי דיווחים זרים) - מקימים האיראנים תעשיית נשק משגשגת על אדמת לבנון, שתחסוך את ההעברות המורכבות.

בין המערכות שבפיתוח שם: טילי פתאח 110 משודרגים, שברמת דיוק של כמה עשרות מטרים בודדים ומגיעים לטווח של כ־300 ק”מ, טילי חוף-ים מדויקים וארוכי טווח מסוג "יאחונט" ומערכת ההגנה Sa22, שנועדה לפגוע בחופש הפעולה של חיל האוויר במלחמה הבאה וכך לקזז את היתרון הישראלי האווירי הברור.

פינוי פצועים מהפיגוע בהר דב לפני כ-3 שנים (צילום: מוחמד שינאווי, ynet)

כעת כאמור הדילמה המהותית המונחת לפתחם של קודקודי המערכת הביטחונית-מדינית, היא האם לתכנן תקיפה בלבנון שתשמיד או תחבל בתעשייה המוקמת והמתוכננת, המסוכנת לישראל, לאור העובדה שבפעם האחרונה והיחידה שישראל תקפה כך בלבנון, לפני כ-3 שנים, הגיב חיזבאללה בפיגוע בהר דב.

"מלחמת לבנון השלישית, אם תיפתח, תהיה מלחמה קשה. אנחנו ננצח בה, אבל ההבדל יהיה במכת הפתיחה. הכי קל לא לקבל החלטה, כי מי שייקח אותה כעת מזמן לו ועדת חקירה. אבל השיקולים בצמרת צריכים להיות ענייניים", מצוטט גורם הערכה בכיר בישראל, בענין זה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר