הוטל ווטו

"לא ניגרר לגנון": נתניהו הוריד מסדר היום את 'חוק ירושלים' של השר בנט

לעתים קרובות צצה המתיחות הקבועה בין ראש הממשלה לבין יו"ר הבית היהודי, אך צעד כזה של הטלת ווטו על הצעת חוק אישית של בנט טרם נעשה עד כה מצד נתניהו (אקטואליה)

אלי רוטמן | כיכר השבת |
נתניהו ובנט (צילום ארכיון: Yonatan Sindel/Flash90)

ראש הממשלה בנימין נתניהו השתמש היום (ראשון) בסמכותו והטיל וטו שמנע את העלאת 'חוק ירושלים' להצבעה, אותה יזם יו"ר הבית היהודי השר נפתלי בנט.

נתניהו הסיר את החוק מסדר יומה של ועדת השרים לחקיקה בשל סירובו של בנט לדרישתו כי אישור החוק מותנה בכך שתינתן לו זכות וטו על המשך קידומו. הצעת החוק שנבלמה ביקשה לקבוע כי לכל ויתור במשא ומתן עתידי על שטחים המהווים חלק מהעיר ירושלים יידרש רוב של 80 חברי כנסת.

מסיעת הבית היהודי נמסר בתגובה: "החוק כרגע נבלם. את ירושלים מאחדים במעשים, לא בנאומים. צר לנו ששיקולים פוליטיים צרים גוברים על מניעת חלוקת ירושלים. נמשיך להילחם על העברת החוק הזה ונעשה כל מאמץ לקדם את החוק בימים הקרובים".

בתגובה, פרסמה הליכוד הודעה חריפה: "גם לגניבת קרדיט יש כללים ואי אפשר להגיש הצעת חוק בעניין ירושלים, מבלי לשתף פעולה עם השר לענייני ירושלים זאב אלקין. עסקני הבית היהודי יודעים היטב שראש הממשלה נתניהו תומך בחוק, הרי הוא תמך בו כבר ב-2007. הם גם יודעים שעל פי ההסכמים הקואליציוניים הצעת חוק יסוד מחייבת את הסכמת כל השותפות לקואליציה. אך במקום להגיע להסכמות בשיתוף פעולה, בבית היהודי מעדיפים לעסוק בפוליטיקה קטנה. הליכוד מחויב לכך שירושלים תמיד תישאר מאוחדת תחת ריבונות ישראל, ולכן לא ניגרר לגנון של בנט ושקד אלא נקדם הצעת חוק יחד עם כל השותפות לקואליציה".

לאחר סבב חילופי המהלומות, אמר בנט: "פעמיים ב-15 השנה האחרונות עמדנו כחוט השערה בפני מסירת הר הבית, הר הזיתים, עיר דוד ושלושת רבעי העיר העתיקה לידי הפלסטינים. לצערי ראש הממשלה בחר להסיר את החוק הזה מסדר היום ולמעשה בלם את תהליך החקיקה. אנחנו בכל מקרה נחושים להעביר את החוק הזה בשלוש קריאות ואני משוכנע כי כולנו נצליח להתאחד סביב החוק וסביב ירושלים".

יצויין, כי במקביל, יו"ר הקואליציה ח"כ דוד ביטן (ליכוד) הוריד את הצעת 'חוק בית אל' של ח"כ בצלאל סמוטריץ' (הבית היהודי) ושל ח"כ יואב קיש (ליכוד) מסדר יומה של ועדת השרים לחקיקה כדי למנוע הצבעה עליה, אף שנתניהו ביקש רק לדחות בשבוע את הדיון בה.

לפי ההצעה, הבטחה לבניה שניתנה בעקבות הריסת בתים, כדוגמת ההבטחות שניתנו לתושבי בית אל, מגרון ועמונה, תקודם באופן מיידי ללא כל תלות בהחלטות פוליטיות ושיקולים מדיניים - מה שאומר שהממשלה תקיים מיידית את הבטחתה לבנות 300 יחידות דיור בבית אל.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר