"לא על טהרת הקודש"

הגר"ש אוירבך הכריע: סמינר 'הפלג' בי-ם יתוקצב מהמדינה

סמינר 'הפלג' שיוקם בירושלים, יהיה משויך לסמינר בבני ברק ובעקבות כך הסמינר יתוקצב מהמדינה ולא יהיה "על טהרת הקודש", כך הכריע הגר"ש אוירבך בשל חילוקי דעות חריפים שהתגלו (חדשות)

ישראל כהן | כיכר השבת |
הגר"ש אוירבך (צילום: שלומי כהן - פלאש 90)

בשנה האחרונה הקים 'הפלג הירושלמי' גם סמינרים לבנות הבאים ממשפחות המזוהות עם ההשקפה האידאולוגית של הפלג תוך הסבר כי מדובר בצורך בשמירת החומות, אי מתן התערבות בתכני הלימוד ושמירה על הקו ההשקפתי של זרם ייחודי זה.

בין היתר מחונכות התלמידות להעריך את אותם בני ישיבות שאינם מתייצבים כהוראת הגר"ש אוירבך וכן את אלו שנעצרו בשל עריקות כשהם מכונים בפיהן "אסירי עולם התורה".

חלק ממוסדות הלימוד הינן על טהרת הקודש ואינם מקבלים תקציבים זאת מאחר ומנהליהם טוענים כי רק התנתקות מוחלטת יכולה לגרום לכך שלא תהיה התערבות בחינוך.

מאחורי הקלעים מתנהל בין העסקנים ויכוח נוקב על אופי הסמינרים החדשים. בסמינרים הקיימים, בבני ברק הסמינר אינו על טהרת הקודש ומתוקצב מהמדינה וכפי שפורסם בעבר ב"כיכר השבת" הוא רשום בתוכנית "עוז לתמורה" של משרד החינוך הרי שהסמינר בקריית ספר אינו מתוקצב ע"י המדינה כלל ומנוהל ע"י הרב אהרן יעקובוביץ.

כעת חושף "כיכר השבת" כי בפלג הירושלמי התנהלו לאחרונה ויכוחים סוערים על אופי הסמינר החדש שנפתח לקראת השנה הבאה בירושלים. מתברר כי מנהל הסמינר בקריית ספר רצה לפתוח סניף בירושלים, אולם בהשתדלות מספר עסקנים מ'הפלג' נפתח דווקא הסמינר דווקא כסניף לסמינר בבני ברק והוא יתוקצב על ידי המדינה וישתתף בתוכנית 'עוז לתמורה'.

בשיחה שקיים אחד העסקנים הבכירים ב'פלג' הוא מספר כי היה ויכוח בהתחלה מה יהיה עם הסמינר בירושלים. לדבריו, מנהל הסמינר בקריית ספר קיבל את הסכמת הגר"ש אוירבך, אך הם אחזו שלא מתאים שהוא יהיה מנהל בסמינר. "לא כולם מכירים את ירושלים, מי שמכיר את ירושלים מבין שזה לא מתאים", הסביר.

אותם מתנגדים, כך לדברי אותו בכיר, הלכו לגר"ש אוירבך הסבירו לו את דעתם והוא קיבל את עמדתם למנות את הרב לינדר למנהל, למרות שהסמינר החדש בירושלים לא יהיה על טהרת הקודש ויתוקצב מהמדינה. הנימוק של הגר"ש לדברי אותו בכיר היה כי "צריך שקודם יהיה סמינר".

העסקן הבכיר הוסיף וטען כי הגר"ש אוירבך התבטא בחריפות נגד אחד הקווים המזוהים עם 'הפלג' על כך שהם מוחקים את הסמינר החדש בירושלים. לדבריו, הייתה הכרעה של הגר"ש ויש אנשים שחושבים שהם יותר חכמים ממנו.

ל"כיכר השבת" נודע כי מחר, יום שני, צפוי להתקיים כינוס לסמינר החדש בהשתתפות הגר"ש אוירבך באולמי 'שערי העיר' בירושלים.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר