שר הביטחון מרגיע

"בלי היסטריה; פתחנו פער גדול מול חיזבאללה"

בשיחה עם כתבים בקריה, פרס אביגדור ליברמן את משנתו ביחס לשלל הנושאים שעל הפרק - בדגש על הדיווחים הגוברים אודות מפעלי הנשק שמקימה איראן בלבנון (חדשות)

אלי רוטמן | כיכר השבת |
שר הביטחון (צילום ארכיון: Marc Israel Sellem / לע"מ)

שר הביטחון אביגדור ליברמן אמר היום (ראשון) בשיחה עם כתבים בקריה בתל אביב, בהתייחסו למפעלי הטילים המדויקים שאיראן מנסה להקים בלבנון עבור חיזבאללה: "אנו ערים ומודעים לכך ויודעים מה שצריך לעשות. זו תופעה משמעותית ואין להתעלם ממנה, אבל משנת 2006 פתחנו פער גדול מול חיזבאללה".

לדבריו, "לא צריך להיכנס להיסטריה ולא לאופוריה בנושא". בהקשר לזירה הסורית אמר השר: "אנחנו לא מזהים היערכות להשתמש בנשק כימי נגדנו. אין לנו עניין ליזום הסלמה בצפון או בדרום".

"בגולן אנחנו לא מזהים מיליציות של אסד בקרבת הגבול. גם שיש זליגות - נגיב בכל פעם עוד יותר קשה", חזר שר הביטחון על דבריו בראיון ביום חמישי האחרון ל"כיכר השבת".

בהתייחס למידע המודיעיני החשאי שנטען כי נשיא ארה"ב דונלד טראמפ העביר לרוסים, ושלפי דיווחים הגיע מישראל, אמר שר הביטחון: "זו לא הפעם הראשונה שזה קורה, אבל הלקחים הופקו וזה מאחורינו".

שר הביטחון אביגדור ליברמן בראיון ל"כיכר השבת" (צילום: יעקב כהן)

עוד אמר ליברמן: "לא ניקח חלק בהסכם הסדרה בינלאומי כל עוד איראן חלק ממנו, ונתנגד לכל הסכם שמשאיר את אסד, שרצח 600 אלף מבני עמו תוך שימוש בנשק כימי, בשלטון. נמשיך לפעול לסייע לסורים בקרבת הגבול עם מתן מוצרי יסוד והענקת בטיפול רפואי כפי שנתנו עד כה ל-3,000 סורים".

הוא אף גילה, כי פעל בזמן שהותו במינכן בשבוע שעבר כדי לקדם את הסכם רכש הצוללות החדשות מגרמניה, כפי שאכן אישרה ברלין בסוף השבוע: "אני תומך בכל סעיף בהסכם. מדובר בהסכם טוב".

יו"ר ישראל ביתנו גם מתח ביקורת על פשיטת המשטרה בחודש שעבר על הוצאת 'ידיעות ספרים' ואמר כי הטקסטים שכתב ראש הממשלה לשעבר אהוד אולמרט כבר טופלו בצנזורה: "כל מה שהיה צריך לטפל בו מבחינת ביטחון השדה, הצנזורה טיפלה כמו שצריך, כפי שטיפלה בספרים אחרים. הפשיטה על הוצאת הספרים מזכירה תקופה אחרת ומדינה אחרת. אני לא זוכר תקדים לפיו בישראל משטרה פשטה על הוצאת ספרים. זו פרשייה שכדאי יהיה למחוק מהזיכרון הלאומי".

בעניין המשבר הפוליטי סביב תוכנית הרחבת העיר קלקיליה, חזר ליברמן על דבריו מספר פעמים לאחרונה: "זה הוויכוח שאשמח לנהל בין הימין השפוי והפרגמטי לימין הסהרורי והמשיחי".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר