הקנגורו שמבלבל את הרכבים האוטונומיים

חברת וולוו שלחה צוות מיוחד לאוסטרליה כדי לנסות לגרום למערכת הנהיגה האוטונומית שלה לזהות את החיה המקפצת, אך המפתחים, בנתיים, לא התגברו על הבעיה הבטיחותית (רכב)

בני סולומון | כיכר השבת |
(צילום: וולוו)

המכוניות האוטונומיות אמורות להיות דור העתיד של הרכבים אך מתברר כי להן בעיות מוזרות משלהן. המכוניות האוטונומיות של וולוו לדוגמא, נתקלו בבעיה מוזרה כשהגיעו לכבישי אוסטרליה: הקנגורואים המקפצים מבלבלים את המערכות של הרכב.

דייוויד פיקט, המנהל הטכני של וולוו אוסטרליה, סיפר לרשת 'ABC אוסטרליה' כי מאחר שהמערכת משתמשת בקרקע כנקודת ייחוס, הקפיצות של הקנגורו מבלבלות אותה.

המפתחים גילו כי כאשר הקנגורו נמצא באמצע קפיצה המערכת מניחה שהחיה נמצאת במרחק גדול מהמיקום האמיתי שלה, וכאשר היא נוחתת, נראה שהיא קרובה הרבה יותר.

פיקט סיפר לתחנה כי התנועה קריטית לזיהוי. לדוגמה, הם לימדו את המערכת לזהות בני אדם לפי צורת ההליכה, בלי קשר לגובה, משקל או הבגדים שהוא לובש.

נושא החיות וזיהויים לא חדש לוולוו, החברה כבר התקינה תוכנה לזיהוי חיות גדולות, ואימנה אותה לראשונה על אייל קורא בשוודיה ולאחר מכן גם עם מינים אחרים של איילים, אבל ההתמודדות עם הייחודיות של הקנגורו המקפץ לגובה מתבררת כעניין מורכב עבור הרכבים ה"חכמים" שצריכים להיזהר כאשר חייה כזו מחליטה לקפוץ לכביש.

כדי להתגבר על הבעיה, החברה שלחה צוות לשמורת טבע בקנברה לפני יותר משנה וחצי כדי להבין כיצד לסייע למערכות לזהות את החיה המקפצת אחד מסמליה הבולטים של היבשת הקטנה בעולם, אבל הם עדיין לא הצליחו להשלים את המשימה. "זה אתגר די מעניין בשבילם", אמר פיקט.

מנהל וולוו אוסטרליה, קווין מק'קאן, אמר לגרדיאן כי הם צופים שהבעיה תיפתר עד השקת המכוניות האוטונומיות הצפויה ב-2020.

"כל חברה שעובדת על פיתוח מכוניות אוטונומיות צריכה לעשות עבודת פיתוח דומה", אמר. "הבאנו את המהנדסים שלנו לאוסטרליה כדי להתחיל בעבודה של איסוף המידע על אופן התנועה וההתנהגות של החיות כדי שהמחשבים שלנו יוכלו להבין אותן יותר טוב", אמר.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר