התשובה להסתה

דרעי משיב אש: "הרפורמים רצו ליצור פירוד ולקבל הכרה"

בעקבות "מסע הסתה חמור נגד הציבור החרדי" כינס יו"ר ש"ס השר אריה דרעי את התקשורת והשיב אש • דרעי הסביר את ביטול 'מתווה הכותל' ו'חוק הגיור' ותקף בחריפות את הרפורמים • צפו (חדשות)

ישי כהן | כיכר השבת |
(צילום וידאו: כיכר השבת; תמונה: יונתן זינדל, פלאש 90)

יו"ר ש"ס השר אריה דרעי מסר בצהריים (שני) הודעה לתקשורת בפתח ישיבת סיעת ש"ס בכנסת, בעקבות "מסע הסתה חמור נגד הציבור החרדי והמפלגות החרדיות", כלשונו.

בדבריו, הסביר דרעי את המהלכים האחרונים שנעשו בנושא הכותל המערבי וחוק הגיור ותקף בחריפות את הרפורמים ואת מסע ההסתה כנגד הציבור החרדי שלדבריו מטרתו לפרק את הממשלה.

"החלטתי לכנס את העיתונאים כי בימים האחרונים יש מסע הסתה חמור נגד הציבור החרדי והמפלגות החרדיות, מסע של דיסאינפורמציה", פתח השר דרעי את דבריו, "שאנחנו החלטנו להשליט פה מדינת הלכה ולהשתלט פה על הכותל. אני רוצה להעמיד דברים על דיוקם - שקר. מסע הסתה של אנשים שרוצים לפרק את הממשלה או אינטרסים אחרים שלא עומד על סודם".

על 'מתווה הכותל' שבוטל אמר דרעי כי "מה שהיה הוא שיהיה, כל עם ישראל נמצא שם, הכותל פתוח לכולם, הוא מתנהל בצורה שלא מפריעה לאף אחד , גם אותה רחבה קטנה שנתנו נשארת אותו דבר, ראש הממשלה הודיע שהוא ירחיב אותה. אין שינוי, ההיפך. רק שיפור. היה ניסיון לתת הכרה רשמית לזרם הרפורמי ואת זה חסמנו".

לגבי הגיור, המשיך השר דרעי, "יש עתירה לבית המשפט העליון שרוצה להכיר בגיורים לצורך חוק השבות בלבד. ביהמ"ש העליון פסק כבר לפני 20 שנה, הרפורמים רצו ליצור פילוג ופירוד בגיורים שעושים בישראל, ולקבל הכרה מתוקף חוק השבות. זה דבר שלא היה עד היום. מערך הגיור הממלכתי הוא לא תחת משרד הדתות, מי שמנהל אותו הוא משרד רה"מ, רוב הדיינים שמגיירים שם הם מהציונות הדתית.

"היועץ המשפטי מנדלבליט הוא שעורר אצלו דיון בלשכה ואמר שאם רוצים להתמודד עם העתירה של ביהמ"ש צריך לחוקק חוק. אני בכלל לא הייתי צריך להגיש את החוק הזה, ראש הממשלה היה צריך. כשהתעורר כל הויכוח, לא ידעתי את הנוסח. בא שר חרדי, ואמר אני מכיר רק בגיור הממלכתי, ותראו מי נאבק איתי? הרפורמים, אני לא שיניתי שום דבר. היו חייבים לעשות סדר, אם לא - יהיה פירוד, כל אחד יעשה כרצונו".

דרעי המשיך ותקף את הציונות הדתית: "אני הקמתי את הרבנות או הרב קוק הקים את הרבנות הראשית לישראל? אבסורד. מי מגן על תורתו של הרב קוק? אני, אריה דרעי".

"אין כאן כוונה לפגוע באף אחד, אם נכיר בגיור רפורמי, אורתודוקסי או כל גיור פרטי, אין לדבר סוף", הוסיף.

בשלב זה עבר דרעי למתקפה חריפה ואמר כי "היה פה בשבוע האחרון ראש הרפורמים והתראיין באנגלית והאשים אותנו שאנחנו גורמים לפילוג ולא אכפת לנו מאחדות ישראל, אני רוצה לצטט את ג'ייקובס בנאום שהוא נתן, 'אני שומע אנשים על נישואי תערובת כאילו זו מלחמה', האדם הזה שלא גר אצלנו, מה רוצים? שאתן להם את המפתח של חוק השבות? שאני ייתן להם את זה ביד שלהם?

"אני באמת מתכוון מתוך כוונות טהורות ונקיות. שמעתי את מר ליברמן שאמר שלא רוצה פה מדינת הלכה, אנחנו לא משנים פה שום דבר".

"גלעד קריב, שהוא במחנה הציוני, רציתי לבדוק מה העיסוקים שלו", המשיך דרעי במתקפה, "השתייך לארגון אסף של המסתננים והוא מתפאר בכך שהוא רוצה לקבע את מעמדם בישראל. זה אותו אחד שרוצה את המפתחות לקבוע מי יתגייר פה".

באשר לשאלה על התזמון של כל הנושאים הללו יחד, אמר דרעי: "שום תזמון שלנו, לצערי הנושא של הגיור עלה רק בגלל דרישת היועץ המשפטי שטען שאנחנו אמורים לקבל פסק דין של בית המשפט. הכותל היו חייבים לתת תשובה של המדינה לבג"ץ, במדינת ישראל, לא רק בנושא הזה, עד הרגע האחרון. אפשר להגיד עלינו הכל, אבל אין לי עניין במאבק הזה. לצערי זה נכפה עלינו ואני אומר שוב, תפסיקו לאתגר אותנו".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר