המאבק בהדסה

הגישור נכשל: רובינשטין יבקש לכפות פשרה

לאחר חמשה ימים של משא ומתן בין הצדדים הניצים יודיע הערב המגשר, השופט בדימוס אליקים רובינשטיין על כישלון התהליך ויבקש מבג"צ לכפות על הצדדים פשרה (בריאות)

דניאל הרץ | כיכר השבת |
ההורים מפגינים (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)

בתום חמישה ימים כשל ניסיון הגישור בין הנהלת בית החולים הדסה לבין תשעת הרופאים שהתפטרו מהמחלקה ההמטו-אונקולוגית בעין כרם. המגשר, השופט בדימוס אליקים רובינשטיין, צפוי להודיע הערב (יום ב') שהשיחות כשלו אך הוא יניח בפני שופטי בג"ץ מתווה חדש להסדר, ויבקש מהשופטים יורם בנציגר, עוזי פוגלמן ונועם סולברג לכפות אותו על הצדדים.

על פי הדיווח ב-ynet, המתווה יכלול מעבר של שלושה רופאים למרפאה בשערי צדק. ככל הנראה מדובר במנהל המחלקה פרופ' מיקי ויינטרוב, סגניתו פרופ' שושי וילק רבל ואיריס פריד, שלושת הרופאים שבלטו במאבקם נגד פרופ' רוטשטיין. ששת האחרים - שלושת הרופאים המומחים ושלושת הרופאים המתמחים - יחזרו לטפל לאלתר בילדים במחלקה בהדסה עין-כרם. בשבוע שעבר סירבו הצדדים לקבל מתווה דומה.

הצעה זו תיצור שתי מחלקות לטיפול בילדים בירושלים בניגוד לעמדתו של שר הבריאות יעקב ליצמן שפנה היום במכתב למגשר וטען כי לפי כל גורמי המקצוע במשרד הבריאות פיצול המחלקות בירושלים הוא מעין "משפט שלמה" שיביא לשתי מחלקות בינוניות וחלשות ביכולתן המקצועית. לדברי ליצמן, גורמי המקצוע מדגישים כי לאורך זמן הדבר יפגע אנושות באיכות הטיפול לילדי ירושלים ובבריאותם.

מנגד, יו"ר ההסתדרות הרפואית, פרופ' ליאוניד אידלמן, תמך ברופאים וטען כי עמדה זו של ליצמן נועדה לנהל מלחמות כדי לנצח: "התאכזבנו מאוד לקבל את הודעת משרד הבריאות שסתמה את הגולל על הגישור במשבר כל כך חריף וכואב זה. הר"י חוזרת ומדגישה שאין תחליף לגישור במציאת פתרון מידי לילדים החולים. משרד הבריאות לא פותר שום בעיה בהודעה מצערת זו. במקום לנהל מלחמות במטרה לנצח, יש למצוא מענה הולם ודחוף לילדים החולים".

"לשיטתנו אין פתרון ריאלי ללא שילוב בו של בית החולים שערי צדק. העמדה שהוצגה על ידי משרד הבריאות כעמדה מקצועית אינה חד משמעית, ועמידה עיקשת על עמדה זו לא מאפשרת שום התקדמות, וזה מה שהביא לכישלון הגישור. אנו מתקוממים נגד קמפיין השמצות כלפי הרופאים המסורים והמקצועיים ודורשים להפסיק לאלתר השתלחות ברופאים", קרא אידלמן.

במקביל מנכ"ל בית החולים הדסה, פרופ' זאב רוטשטיין, כינה היום את הרופאים המתפטרים "כת", וטען שהגישור לא יעבוד.

המשבר בבית החולים פרץ על רקע טענתם של הרופאים בראשותו של ראש המחלקה לשעבר פרופ' מיקי וינטרוב, ולפיה מנכ"ל בית החולים ביקש לאחד את מחלקות השתלות מח עצם ילדים עם מבוגרים, פעולה שלטענתם עלולה לסכן את הילדים - ולכן התפטרו. מנגד, מנכ"ל הדסה טוען שמדובר בעניין של אגו מאחר שהחליט למנות את אחת הרופאות, ד"ר פולינה סטפנסקי, למנהלת מחלקת השתלות מח עצם בניגוד להסכמתו של פרופ' וינטראוב.

ביום חמישי האחרון היו השיחות בין הצדדים על סף פיצוץ. ההורים איימו שלא ימשיכו בשיחות אם שר הבריאות ליצמן עצמו לא יגיע לנהל את המגעים. ליצמן, שזכה לביקורת ציבורית קשה בטענה שלא התערב מספיק במשבר, התייצב ביום שישי בבוקר בבית המשפט העליון ושוחח עם ההורים והרופאים המתפטרים. הוא גם ניהל שיחה עם מנהל בית החולים שערי צדק, פרופ' יונתן הלוי, לראשונה מאז פרוץ המשבר. מקורבים לצדדים סיפרו שהייתה שיחה קשה: ליצמן האשים את הלוי בכך שניסה "לגנוב" את המחלקה מהדסה. הלוי טען שליצמן היה מעודכן כל העת במגעים עם הרופאים המתפטרים, והוא מוכן להאשים אותו כיום בפוטש רק כדי לתת גיבוי לרוטשטיין.

במקביל עלתה הצעה נוספת להעברת המחלקה להר הצופים אך הסיכוי לכך נמוך מאד לאור המחסור במקום וציוד בבית החולים בהר הצופים.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר