אושר החוק שיסייע לחסום אתרים בעייתיים

וועדת השרים לענייני חקיקה אישרה את החוק להגבלת גישה לאתרי אינטרנט עברייניים והוא יובא להצבעה שנייה ושלישית בכנסת שם הוא צפוי להיות מאושר בקלות יחסית (אינטרנט)

(צילום: שאטרסטוק)

ועדת החוקה של הכנסת אישרה היום (שני) את יוזמת השר לביטחון פנים גלעד ארדן ושרת המשפטים איילת שקד לתת סמכות למשטרת ישראל לחסום אתרי אינטרנט עברייניים.

הצעת החוק קובעת שניתן יהיה לפנות לבית משפט לקבלת צו בכדי לסגור אתר אינטרנט המשמש לביצוע של עבירות חמורות כגון סחר בסמים, אתרים המשמשים ארגוני טרור, הימורים ופרסומי כיעור.

הצעת החוק קובעת לראשונה בחקיקה הסדר המחייב ספקי אינטרנט לחסום גישה לאתרי אינטרנט שבהם מתבצעות העבירות שהוזכרו, או להורות לשירות איתור אינטרנטי (מנועי חיפוש) להוריד את תוצאות החיפוש של אותם אתרים. כמו כן, החוק מאפשר במצבים מסוימים אף לתת צו המורה על הסרת האתר משרת האינטרנט.

בשל האופי החדשני של החקיקה ומשום שחלק משיטות החסימה של אתרי אינטרנט עלולות לפגוע באתרים "תמימים" שאינם קשורים לביצוע עבירות, לכן נוספו במהלך הדיון בוועדה מנגנונים שנועדו להבטיח כי בטרם תיעשה חסימה, תיערך בחינה מאוזנת של כלל השיקולים הנוגעים לעניין. בין היתר, נקבע כי מתן צו חסימה ייעשה רק בידי שופט בימ"ש מחוזי ייעודי לעניין זה, כמו כן ניתנה הנחייה באשר לשיקולים שעליו לשקול בעת קבלת ההחלטה; ונקבע כי גורמים ציבוריים יוכלו להתייצב בבית המשפט כדי להגן על האינטרסים של כלל המשתמשים באינטרנט שעלולים להיפגע כ"תוצאת לוואי" מהחסימה.

השר ארדן אמר בתגובה, "סגרנו היום פער אכיפתי של שנים רבות שבהן החוק הקיים היה מנותק ממגמת המעבר של הפשיעה לרשת. הסמכויות החדשות יאפשרו למשטרה לשים קץ לחוק הג'ונגל ברשת ולהיאבק בפושעים ובמסיתים שהעבירו את פעילותם אליה".

לדברי השרה שקד, "במקום בו האינטרנט הופך לשטח הפקר ומשמש לפגיעה בחיי אדם וניצולם או לשימוש פלילי זה המקום בו על הממשל לקחת את המושכות ולומר 'עד כאן'".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר