"חתמו על הסכם"

העבודות בשבת: חנוך זייברט מאיים על הממשלה

לאחר שתיקה רועמת מצדו בכל הקשור לדיווחים על הכוונה לבצע עבודות בשבת בבני ברק, ראש העיר חנוך זייברט מאיים כי אם הממשלה תיסוג מהסיכום עמו הוא יפעל משפטית נגדה (ארץ)

ישראל כהן | כיכר השבת |
עבודות הרכבת ברחוב ז'בוטינסקי בבני ברק (צילום: בעריש פילמר)

בעקבות הפרסום אמש (ראשון) ב"כיכר השבת" על חילולי השבת בעבודות בקו הרכבת הקלה בתחומי העיר בני ברק, ולאור הפרסום בערוץ 2 על הצפי בהמשך חילולי השבת בחודשים הקרובים במתחם החפירות והבנייה של מסלול הרכבת הקלה בעיר התורה והחסידות, מבהיר ראש העיר חנוך זייברט, כי "בהסכם בין הממשלה לבין העירייה נקבע כי הרכבת הקלה לא תפעל ולא תבצע פעילות במקרקעי העיר בני ברק, בשבתות ובמועדי ישראל, והמדינה, כצד לחוזה הזיכיון, לא תאפשר ביצוע עבודות להקמת הרכבת הקלה במקרקעי האתר בשבתות ובמועדי ישראל". בעירייה הוסיפו ואמרו כי "מטעם הממשלה חתם על ההסכם מר גיל שבתאי, סגן בכיר לחשב הכללי".

לדברי דובר העירייה ומזכירה אברהם טננבוים, את הדברים השמיע ראש העיר בעקבות הפרסום כי "באחת השבתות הקרובות תחל "הרכבת הקלה" בעבודות כריית המנהרה לקראת הפעלתה, במסלול תת קרקעי בתחומי העיר בני ברק, אך כפי שהודגש עבודות אלו, שתחלנה בעוד חודשים אחדים, אסורות להתבצע בשבתות ובחגים, וזאת בהתאם להסכם בין העירייה לבין הממשלה, והעירייה בטוחה שהממשלה תעמוד בסיכומים אלו, ולא תצריך את העירייה לפעול בדרכים משפטיות אם יוברר שהממשלה לא תפעל בהתאם להסכם".

טננבוים מסר כי "בעקבות תחילת הפעלת מכונות חפירה ענקיות סיניות מסוג TBM לכריית המנהרות, שאורכן של כל אחת מהן הם 115 מטר ובקוטר של כ 7,5 מטר ומשקלה של כל אחת הן כ- 900 טונות, יצאו פרסומים תקשורתיים כי מכונות אלו תופעלנה ע"י הפועלים הסיניים בכל ימות השבוע, כולל שבתות וחגים, ומאחר והרכבת תפעל תת קרקעית בערים מרכז תל אביב, רמת גן ובני ברק, הרי שניתנה פרשנות שגם בבני ברק תתבצענה עבודות החפירות גם בשבתות ובחגים.
ברם, לפרשנות זו אין כל יסוד, שכן בעת הכנת ההסכמים בין עיריית בני ברק לבין הממשלה, באמצעות משרד החשב הכללי, הוכן גם סעיף משפטי ברור ע"י עו"ד יהודה ליבוביץ, היועה"מ של העירייה, הקובע בבירור שבתחומי העיר בני ברק לא תתבצענה בשבתות ובחגי ישראל עבודות להקמת "הרכבת הקלה"".

"כך", מוסיף טננבוים, "שמלבד ספקולציות אין כל יסוד ולא כל חשש בנושא. הדובר הוסיף בהתייחס לפרסום בכיכר השבת כי לצערנו, בשבת האחרונה הגיע טרקטור של קבלן חיצוני, שעה לפני צאת השבת, כדי להערך לעבודות של מתחם הרכבת הקלה, וברור שזהו בניגוד לדעת העירייה, ובתגובה לכך, הודיע חנוך זיידמן, מנהל האגף לתשתיות ולפיתוח של העירייה להנהלת חב' נת"ע, כי ראש העיר רואה בחומרה רבה את כניסת הטרקטור, ודורש מהחברה, כי גם אם מדובר בקבלן חיצוני העובד עבור החברה, היא נדרשת, בכל תוקף, למנוע כל עבודה לפני צאת השבת". הדובר מדגיש כי "מכאן ועד להפצת שמועות, כי הוחל בעבודות חפירה של הרכבת הקלה זו בדיה, וחבל על ההליכה בדרך זו".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר