ההתחייבות

נתניהו מרגיע את הרפורמים: כל יהודי ירגיש בבית, בישראל ובכותל

רה"מ בנימין נתניהו השתתף באירוע יום העצמאות של ארה"ב בבית השגריר האמריקני דיוויד פרידמן ושיגר מסר מרגיע לרפורמים על מחויבותו לכך שכל יהודי ירגיש פה בבית (בארץ)

נתניהו והשגריר פרידמן, אמש (צילום: קובי גדעון, לע"מ)

ראש הממשלה בנימין נתניהו ורעייתו שרה השתתפו אמש (שני) באירוע יום העצמאות של ארה"ב בבית השגריר האמריקני דיוויד פרידמן.

בנאומו, התייחס נתניהו בקצרה ל"משבר" עם הרפורמים ואמר: "אני מבקש לנצל הזדמנות זאת כדי לומר שאני מחויב ותמיד אהיה מחויב לתת לכל יהודי את ההרגשה שהוא בבית בישראל, כולל בכותל. כל מה שצריך זה סבלנות ואורך נשימה".

במהלך דבריו, סיפר נתניהו על ביקורו בנושאת המטוסים האמריקנית ואמר כי "זהו אי משייט שמסייע להוביל את המאבק נגד דאע"ש. אמרתי לחברי הצוות לפני כמה שעות שגם ישראל היא נושאת מטוסים, היא נושאת את מטוסי הציוויליזציה המערבית, ציוויליזציית החירות".

"שתי הדמוקרטיות שלנו מעלות על נס את הבחירה החופשית והכבוד לכל אדם באשר הוא. שני עמינו הם עמים שוחרי שלום, שלא מחפשים לא מלחמה ולא כיבושים. אבל אנו יודעים, דייויד, כפי שאמרת, שכדי שהשלום יחזיק מעמד, אנו חייבים להיות מוכנים להגן עליו ואנו חייבים להיות מוכנים להגן על עצמנו מול אלה החותרים להשמידנו", הוסיף ראש הממשלה.

נתניהו המשיך ואמר כי "בסופו של דבר, מה שמגן על ביטחוננו זה לא אותם מטוסים וספינות מרהיבים, אלא הרוח של עמינו, העשויה ללא חת, וצדקת דרכנו. התרשמתי עמוקות, וכך גם שרה, כשעמדנו שם. וודאי ראית זאת, דייויד, ראית את השותפות הגדולה בין הצוות האמריקני, המפקדים, הטייסים וחברי הצוות לבין מקביליהם הישראלים. אפשר היה לראות ידידות אמיתית, ידידות אישית אמיתית שהיא תולדה של אותם ערכים משותפים והקשר הזה בינינו בא לידי ביטוי כה מובהק במהלך ביקורו ההיסטורי של הנשיא טראמפ בישראל.

"הנשיא טראמפ היה הנשיא הראשון שבחר להגיע לישראל בנסיעתו הראשונה מחוץ לארה"ב. אנו תמיד נזכור זאת. נאומו במוזיאון ישראל הותיר חותם בל יימחה. דיברתי עם ישראלים רבים והם אמרו שהם כל כך נפעמו מהנאום, מרוח הידידות, רוח הסולידריות שהנשיא הביע כלפי ישראל. כולנו התרגשנו מכך. וכשהנשיא היה לנשיא המכהן הראשון שמבקר בכותל המערבי וכשהוא נגע באותן אבנים, הוא נגע בלבנו. כך גם הגברת הראשונה מלאניה וכך גם ג'ארד ואיוונקה".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר