משישה יצאו שניים

היום: הפריימריז לראשות מפלגת 'העבודה'

היום יבחרו כ-52 אלף מתפקדי העבודה את המועמד שלהם לראשות המפלגה מתוך שישה מועמדים שהגיעו לקו הסיום. הקלפיות ייפתחו בעשר בבוקר וייסגרו ב-9 בערב (פוליטי מדיני)

כיכר השבת |
הכתבה פורסמה ב-י' בתמוז תשע"ז | 04.07.17
המועמדים בעימות בתחילת השבוע (צילום: מפלגת העבודה)

בשעה 11:00 בבוקר (שלישי) נפתחו 80 קלפיות ממוחשבות ברחבי הארץ וכ-52 אלף מתפקדים יבחרו את יו"ר מפלגת העבודה שינסה להוביל אותה לבחירות הבאות בניסיון ליצור אלטרנטיבה לשלטון הליכוד.

בשעה 21:00 ייסגרו הקלפיות וכבר כחצי שעה לאחר מכן יוכרז המנצח מבין חמשת המועמדים – אראל מרגלית, אבי גבאי, עומר בר לב, יצחק הרצוג ועמיר פרץ. על פי ההערכות, המועמד השישי פרופ' אבנר בן זקן חסר סיכוי ריאלי לזכות.

אם אף אחד מהמתמודדים לא יקבל יותר מ-40 אחוזים, יתקיים סיבוב שני בין שני המועמדים המובילים.

אולי בגלל מצבה של המפלגה בסקרים (בחלקם פחות מעשרה מנדטים) ואולי בשל מצבו של היו"ר המכהן יצחק הרצוג, בתחילת המירוץ התייצבו לנקודת הזינוק לא פחות משמונה מועמדים שראו עצמם ראויים לתפקיד. ביניהם, ארבעה חברי כנסת מכהנים - יצחק הרצוג, עמיר פרץ, אראל מרגלית ועומר בר לב; השר לשעבר ממפלגת 'כולנו' אבי גבאי ושלושה מועמדים חיצוניים - אלוף במיל' עמירם לוין, דינה דיין ופרופ' אבנר בן זקן.

ראשון לפרוש היה עמירם לוין שהודיע על תמיכה בגבאי ושנייה הייתה המועמדת החרדית ממצפה רמון, דינה דיין, שהודיעה לפני יומיים כי תתמוך בהרצוג.

קמפיין הבחירות של המועמדים היה יצרי וכלל לא מעט התכתשויות בין המועמדים כשהבולטת שבהן הייתה השפלתו של אבי גבאי בידי אראל מרגלית במהלך עימות ביניהם בנוגע להצבעותיו הקודמות של גבאי בבחירות.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר