הנשיא ריבלין נגד גדולי ישראל

פרוש תוקף: 'הנשיא היהודי לא מבין מה שהנשיא הגוי הבין'

דברי הנשיא ריבלין נגד גדולי ישראל בעקבות ביטול "מתווה הכותל" מעוררים סערה עצומה • סגן שר החינוך מאיר פרוש תוקף את הנשיא בחריפות ואישי ציבור דורשים התנצלות בפני הרבנים (חדשות)

ישראל כהן | כיכר השבת |
סגן השר מאיר פרוש (צילום: יונתן זינדל - פלאש 90)

דבריו של נשיא המדינה ראובן ריבלין נגד ביטול 'מתווה הכותל' תוך חיבוק לרפורמים ופגיעה, בדבריו, במרנן ורבנן גדולי ישראל אותם כינה "גרעין שנוהג בדרך בית שמאי", אשר הובאו אמש ב"כיכר השבת" מעוררים סערה גדולה.

סגן שר החינוך מאיר פרוש, תקף את הנשיא בחריפות רבה ואמר לעיתון "המבשר" כי "מצער מאד שמה שהנשיא הגוי האמריקאי הבין בעת ביקורו בכותל לפני כחודש, לא מבין הנשיא היהודי הישראלי".

'המבשר' מדווח כי אישים תורניים הגיבו בכאב ובחריפות על דבריו של הנשיא ואמרו: "איך העיז נשיא מדינת ישראל לפעור את פיו נגד גדולי ישראל, ואף הוסיף חטא על פשע לשרבב בכך את בית שמאי ובית הלל אשר כל בית ישראל נשען עליהם, ואין לו שיג ושיח בדרכיהם ובקדושתם".

העיתון מביא אישי ציבור שהזכירו כי זו לא הפעם הראשונה שהנשיא מתערב בסוגיות לא לו כפיש התערב לפני מספר חודשים בנושא התחבורה הציבורית בשבת.

"גם ללא הדברים החמורים הללו התערבות החוזרת ונשנית של נשיא המדינה בסוגיות ציבוריות השייכות רק לכנסת ולממשלה, היא כשלעצמה מעשה פסול וחמור", הם אומרים. "נבחרי הציבור המה אמונים לטפל בסוגיות אלו, ולא נשיא המדינה שאמור לאחד את העם, ובודאי שלא ללבות את היצרים שלא לצורך ולהתסיס כעת מאות אלפי יהודים שכואבים על הפגיעה החמורה בגדולי ישראל".

"מן הראוי שריבלין יחזור בו מדבריו על דבריו החמורים והפוגעים ויבקשם את סליחתם של גדולי ישראל אשר הם אלו שהורו לבקש את ביטול מתווה הכותל מתוך חרדה עמוקה לקדושת הכותל להצילו מקבוצות שאין להם כל קשר ליהדות ומבקשים לקעקע את קדושתו ולהפכו לבית תיפלה ר"ל", הוסיפו אישי הציבור.

כפי שדווח ב"כיכר השבת", הנשיא התייחס בנאומו בוועידת "מקור ראשון" לביטול מתווה הכותל ואמר כי "הוחמץ כאן מתווה שגובש בהיוועצות ובאחריות של גדולי ישראל".

לטענת ריבלין, מדובר ב"מתווה שאין בו צורך בהכרה בדרך כלשהי בזרמים ביהדות, מתווה ששומר על רחבת הכותל כ'בית כנסת' הנוהג על פי כללי ההלכה".

הנשיא מתח ביקורת על ביטול המתווה בידי המפלגות החרדיות בהוראת גדולי ישראל, מועצות גדולי וחכמי התורה, ואמר: "אני מצר על כך שתהליך שנוהל בדרכם של בית הלל, סוכל על ידי גרעין שנהג בדרך בית שמאי".

לדבריו: "היה זה תהליך אמיץ שהשכילה הממשלה להוביל שיכול היה לחזק את העם היהודי אם היה מיושם. לאורך זמן לא נוכל להימלט מלחזור לשולחן ולהגיע באחריות ובשום שכל להבנות בנושא הכותל".

באשר לחוק הגיור אמר ריבלין כי "בנושא הגיור קשה להעלות על הדעת כיצד אפשר יהיה להגיע להבנות בנושא".

בסיום דבריו בנושא הוסיף: "האחריות למצוא פתרונות שיבטיחו את שלום הבית היהודי והישראלי, מונחת לפתחה של הממשלה, על כל מרכיביה וגווניה".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר