הגאון הצנוע

"מת מצווה": הגרא"מ גלאנצר יובא היום למנוחות

מכריו של הגאון הצנוע שנפטר אתמול בבלגיה, מבקשים מכלל הציבור להגיע ולהשתתף בהלוייתו שתתקיים היום בצהריים בירושלים, משום ש"הוא לא הותיר אחריו זרע של קיימא" (חרדים)

קובי רוזן | כיכר השבת |
רבי אברהם מאיר גלאנצר זצ"ל (צילום: ארכיון כיכר השבת)

בשעות הצהריים (שלישי) תתקיים הלוויתו של הגאון רבי אברהם מאיר גלאנצר זצ"ל, שהלך לעולמו ולא הותיר אחריו זרע של קיימא.

המנוח זצ"ל נולד לפני 91 שנים בעיירה גרוסוורדיין שברומניה לאביו ר' יצחק גלאנצר, בנו של הגרא"מ הכהן גלאנצר זצ"ל מח"ס "אגם מים" שהתפרסם כ"בורר" נחשב בדיני תורה רבים בדורו.

כל משפחתו של רבי אברהם מאיר נספתה באושוויץ, הוריו וארבעת אחיו. הוא ניצל בנס לאחר שזמן מה קודם לכן נכלא בבית הסוהר בהונגריה באשמת זיוף מסמך תושבות לקרוב משפחתו, וכך לא נשלח עם שאר משפחתו למחנה ההשמה הידוע לשמצה.

מספר שנים לאחר השואה קבע המנוח את מקום מגוריו באנטוורפן שבבלגיה, עלה לישראל וחזר לאחר תקופה ארוכה לבלגיה - שם התקרב והתחבב על רבני העיר הגר"ח קרייזווירט והאדמו"ר מפשעווארסק זצ"ל.

במשך השנים הוא פרסם מאמרים תורניים רבים, בעיקר לגבי דקדוק בלשון הקודש, פענוחים של "לעזי רש"י" ואמרות תורניות שנונות שרבים מהם קובצו לספרו "מעייני אגם" שיצא לאור לפני כ-15 שנה. מכריו ידעו תמיד כי הוא סולד מפרסום ושחשובה לו הצניעות וההסתרה.

אתמול בבוקר הוא חש ברע ונפטר לאחר מספר שעות בהן ניסו להחיותו. אחר הצהריים נערכה הלוויתו באנטוורפן בה הספיד אותו בין היתר הגאון רבי דוד משה ליברמן אב"ד קהילת שומרי הדת.

הלוויתו של רבי אברהם מאיר תתקיים היום בירושלים בשעה 13:00, בבית ההלוויות שמגר, בדרכה להר הזיתים.

במודעות האבל צויין: "מאחר והמנוח לא השאיר אחריו זרע, מצווה גדולה ללמוד ולהתפלל לעילוי נשמת ר' אברהם מאיר בן רבי יצחק".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר