לראשונה: 42 אופטומטריסטיות חרדיות

הצגת עבודות הגמר של בוגרות החוג לאופטומטריה ב"קמפוס שטראוס" השבוע בירושלים, היתה עד מהרה לאירוע של פריצת דרך היסטורית, אשר מסמלת את צמיחתו והתבססותו של הציבור החרדי, והישענותו על אנשי מקצוע מתוך הקהילה עצמה (לימודים, שיווקי)

42 אופטומטריסטיות חרדיות. קמפוס שטראוס. אילוסטרציה (צילום: שאטרסטוק)

אל מאגר האופטומטריסטים הפעילים בערים החרדיות, יצטרפו בתוך מספר חודשים 42 אופטומטריסטיות חדשות ומקצועיות, בעלות תואר ראשון B. Optom. הן יוצאות לשוק העבודה החרדי, כשבאמתחתן ידע מקצועי עדכני ועשיר, כולל ניסיון פרקטי בעבודה במרפאות.

בחוג למדעי האופטומטריה של "קמפוס שטראוס", שככל הידוע, זו המסגרת היחידה בארץ שמאפשרת את לימוד המקצוע באווירה חרדית למהדרין, עסקו התלמידות בלימוד מעמיק ויסודי של ענף האופטומטריה. "קמפוס שטראוס", למי שעדיין לא יודע, הינו השלוחה החרדית של המכללה האקדמית הדסה שבירושלים. הלימודים בקמפוס, מתאפיינים במצוינות אקדמית, עם אוירה חרדית מוקפדת ומן המדרגה הראשונה. רובם ככולם של התלמידים מנותבים למקום הזה, לאחר שנועצו ברבנים ומורי הוראה.

מנכ"ל הקמפוס, הרב ירוסלבסקי, סיבר את אוזננו, שאופטומטריה היא מקצוע פרא-רפואי. כלומר, ענף רפואי שאינו מצריך לימודי רפואה. עם זאת, למרות שאופטומטריסט, אינו רופא עיניים, על מנת לעסוק במקצוע המורכב הזה, חייבים רישיון של משרד הבריאות. ואופטומטריסט שצבר ותק ומוניטין, יוכל להשתכר שכר נאה ומתגמל במיוחד.

נשיא המכללה האקדמית הדסה, פרופ' ברטולד פרידלנדר, לא כלא את התרגשותו בטקס. "אני מאד מאד מתרגש. לפני ארבע שנים, היו כאלה שהביעו סקפטיות רבה באשר להצלחת שיתוף פעולה שלנו עם "קמפוס שטראוס". השבתי להם, שאם בין הצדדים ישרור כבוד הדדי, והכל יתנהל לפי שיקול מקצועי, הכל יסתדר, והיום אנו רואים שהגישה הזו צדקה".

הרב אליהו שלזינגר, רבה של שכונת גילה, נשא נאום על מעמדה של ה"עין" במשנת חז"ל. לעין יש משמעויות רבות, לא רק פיזיות ורפואיות, אלא גם רוחניות. עין טובה מול עין צרה, וכי גם על קדושת העין, צריך לשמור מכל משמר.

חלקו השני של המעמד, עם צאת הרבנים, הוקדש להצגת המחקרים ועבודות הגמר, תוך מתן הסבר של התלמידות המבצעות.

רבקה ירוסלבסקי, הודתה בראשית דבריה לבורא עולם "שתמך בנו והצעיד אותנו ולכל אורך הרגשנו את ידו הטובה והרחומה, וכן לכל מי שהיה שותף לדרך, ובמיוחד הנהלת מכללת הדסה על שיתוף הפעולה המתמיד, "בהתחשבות וברגישות מיוחדת בצרכים הספציפיים שלנו כקמפוס חרדי".

מרכזת עבודות המחקר ד"ר עינת שניאור לביא, הציגה בכלליות את מהות העבודות והמחקרים, ובהם: עדשות מגע להפחתת פזילה; השפעת תכנית מימון משקפיים ובדיקות ראייה בידי קופות החולים בישראל על הימצאות של לקויי ראייה; השפעת תנודות לימוד ותפילה על אקומודציה בקרב בחורי ישיבה; השפעות סדר הפריזמות בבדיקת יתרות מיזוג אנכיות; השפעת קפאין על אקומודציה ו-NPC בנבדקים פרה-פרסביופים, ועוד כהנה וכהנה מחקרים ועבודות, מרשימות ברמתן המקצועית.

בד בבד, נמצא "קמפוס שטראוס" בימים אלה בעיצומו של גל רישום חדש ונוסף לחוג לאופטומטריה ולחוגים נוספים בכלל. הרישום לאופטומטריה הוא פועל-יוצא של הביקוש למקצוענים בתחום, אשר רק הולך וגדל.

בוחנים את עבודת הגמר. צילום: יחצ
הרב שלזינגר בנאומו.
פרופ' פרידלנדר, הרב יעקב ירוסלבסקי והרב שליזנגר. צילום: יחצ
פרופ' פרידנלנדר נשיא הדסה נושא דברים. צילום: יחצ
תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר