איילה נשרפה בפניה: המחבל נשלח ל-18 שנים בכלא

שנתיים וחצי אחרי שהשליך בקבוק תבערה ליד אל-מתן וגרם לפציעתה הקשה של איילה שפירא בת ה-11, נגזרו על המחבל מוחמד בדואן 18 שנות מאסר. לאחר הפיגוע סיפרה הילדה: "ראיתי משהו בוער עף אלינו, ופתאום הכול התפוצץ. פעלתי על אוטומט"

יואב זיתון, ynet | כיכר השבת |
איילה שפירא (צילום: מועצת שומרון)

המחבל שהשליך את בקבוק התבערה שממנו נפצעה קשה הילדה איילה שפירא נשלח ל-18 שנות מאסר. עונש זה גזר היום (ג') בית המשפט הצבאי על מוחמד בדואן, ובנוסף גזר עליו פיצויים בסך 50 אלף שקלים וקנס. שפירא ונשרפה בפניה בפיגוע, ב-24 בדצמבר 2014.

בדואן הורשע בניסיון לרצוח את איילה ואת אביה ב-24 בדצמבר 2014, באמצעות זריקת בקבוק תבערה לעבר הרכב שבו נסעו. בדואן הורשע גם בכך שבאירוע נוסף, חודש לפני כן, זרק בקבוק תבערה לעבר רכב שבו נסעה אזרחית ישראלית נוספת, שלמרבה המזל לא נפגעה. בדואן הורשע גם בעבירות נוספות. בדואן נעצר ביום הפיגוע. על שותפו פהמי טביב, שהיה קטין בעת ביצוע הפיגוע, הוטל בשנה שעברה עונש של 14 שנות מאסר.

לפני שלושה חודשים הגיעה שפירא, שהייתה בת 11 בעת הפיגוע, לאולם המרכזי של בניין הפרלמנט האירופי בבריסל ונאמה מול חברי פרלמנט. היא הציגה במושב שנערך לאחר מכן את סיפורה האישי והתייחסה להעברות כספים מהאיחוד האירופי שמגיעים בסופו של דבר לטרור: "לפעמים כשאתה חושב שאתה תורם לשלום, אתה בעצם מממן מלחמה".

איילה שפירא בפרלמנט האירופי (צילום: מועצת שומרון)

"אני רוצה לתאר לכם את ההרגשה כשמתקפת טרור מכוונת אליכם", אמרה איילה לנוכחים באולם וסיפרה: "אחד הטרוריסטים שזרקו את בקבוק התבערה על הרכב שלנו היה נער בן 16, מבוגר ממני רק בשנים ספורות. הוא עשה את זה, בין היתר, כדי לעזור כלכלית למשפחה שלו. הוא ידע שאם הוא יישב בכלא, הרשות הפלסטינית תדאג להם".

חודשיים לאחר הפיגוע היא שחזרה את רגעי האימה. "לא ראינו כלום לפני כן. היה חשוך. ראיתי רק משהו בוער עף אלינו, ופתאום הכול התפוצץ", סיפרה על הפיגוע בדרך לביתה בהתנחלות אל-מתן. "ברגע שהאש התלקחה ידעתי מה אני צריכה לעשות כדי לחיות. הכנסתי את יד ימין לתוך הלהבות כדי לשחרר את החגורה. פעלתי על אוטומט".

ראש המועצה האזורית שומרון, יוסי דגן, מסר בתגובה לגזר הדין: "העונש הזה הוא מגוחך ומעליב. מחבל כזה צריך לסיים את חייו מאחורי סורג ובריח. אנחנו מקווים שלכל הפחות סופו של העונש הזה לא יהיה שחרור מוקדם באיזו עסקת מחבלים או כלא בתנאים של סטודנט באוניברסיטה. אני מבקש לחזק מכאן את איילה, את משפחתה ואת כל היישוב אל מתן שבשומרון".

בהכנת הידיעה השתתף אלישע בן קימון

פורסם ב-ynet

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר